lurvtussarna

Alla inlägg den 1 januari 2013

Av Crissi - 1 januari 2013 19:44



Tävlingsmässigt med hundarna. 


Börjar med Jennie.


2012 fick jag äntligen hem min och Jennies bronsplakett. :)
När jag köpte Jennie var detta mitt drömmål med henne. Kändes så sjukt gött att uppnå ett stort mål! 


 
I sommar var vi uppe i Nacka och deltog på rasmästerskapet där vi vann titelt årets  lydnadsmästare 2012!! Vi vann också ett vandringspris som bästa lydnadsekipage i klass 1. Gissa om jag svävade på moln?! Så lycklig och stolt! 
Vi fick också med oss vårt andra första pris hem. 


Jennie lyckades även få ihop till titeln RLD A under året. 


 
Vi deltog på rasmästerskapet i rallylydnad där vi vann vår klass. 


Jag var inte helt nöjd med poängen och stannade kvar i klassen en stund. 


 
Tills vi fick ihop 96p i Falkenberg!! :) Vilken tävling! (Jag var gladare än jag ser ut!) 



 

Sen flyttade vi upp till mästarklassen och startade lite för att det var kul. Jag blev väldigt förvånad när vi faktiskt lyckades bli godkända båda gångerna! 
Den ena banan var en riktigt utmaning och vi fick ändå ihop 86p! 


Som om detta inte var nog så har Jennie dessutom lyckats vinna 3: pris som årets rallylydnadsbearded collie 2012. i år var det 28 beardisar som hade något kvalificerande resultat på officiella tävlingar. 


Jag är så glad att min gamla goa vovve fortfarande vill och kan! :) 


Och så lilla Pippi då: 
 
Pippi började med att ta titeln RLD F. 


 
Sen smällde hon till med 94p i avancerad klass och pallplacerade oss! 


 
Sen var det dax för pallen i Söderåsen med 92p! 


 
Den här bilden är inte den bästa, men det var den här tävlingen. (Hunden är inte med på bilden, ville inte gegga runt med min löptik mer än nödvändigt) Vilken känsla! Jag var helt lyrisk efter denna tävlingen, tänk om vi alltid kunde vara i denna bubblan när vi tävlar.... 98p och överst på pallen! Dessutom RLD A.


 
Lydnaden blev det inte lika mycket av som jag borde... Men i Lund gick det riktigt bra! 182p, första pris, första placering, fem tior och en riktigt bra feeling! 


Mycket tillutställningar blev det inte av... Men hon har i alla fått Excellent i öppen klass. :) 


Så jag är väl ändå relativt nöjd med året. Nu laddar vi upp inför det här spännande året och rivstartar imorgon med en ny kurs. :) 







  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards