lurvtussarna

Direktlänk till inlägg 23 september 2012

Idag fick vi lite lön för slitet! :D

Av Crissi - 23 september 2012 17:22

Idag var dagen D. Och jag är sååå jäkla nöjd!! :D

Jag struntade i att träna de sista dagarna. Tänkte att det ändå bara skulle förstöra och det var nog ett smart drag. Var bara precis ute och testade lite lite igårkväll för min egen skull. Och efter att ha varit iväg och tävlat med Jennie hela dagen så var den lilla räkan väldigt träningssugen och så avis på "syrran". Så det kändes ju kanon!

Jag är så nöjd med känslan idag. Kändes som vi hade skoj och när jag väl kom in på planen så kändes det som jag hade hyfsad koll. Ångesten i bilen på vägen dit behöver vi inte prata om... Men hellre att det är så än tvärtom som det har varit förut.

Transporterna och stunderna mellan momenten kändes kanon, utom precis när korgen med apporterna kom fram (den var jättespännande!). De hade gjort märken med sprayfärg och jag var snabb att ställa upp där innan tävlingsledaren hann säga något aå att jag hela tiden hade kontrollen och inte behövde släppa Pippi för att se vart jag skulle.

Linförigheten var väl inte den bästa... Men jag vet också att den många gånger ser bättre ut än vad den känns. Men det var lite okoncentrerat och hon kan bättre.
Vid läggandet så var hon inte med helt i starten, men sen var det jättesnyggt!
Inkallningen var kanon! Ställandet var fint så att man blir tårögd och jag var duktig som litade på att hon stod kvar och inte tittade bakåt som jag gärna vill göra....
Vid approteringen så missförstod hon mig lite så hon satte sig "vackert" och duttade i min vänstra hand precis efter att jag hade fått apportbocken. Men hon gjorde själva apporteringen jättefint och hon höll den stensäkert.
Hoppet var kanon, och då var det ändå högre än vad vi brukar träna på.
Den lilla rundan till apportkorgen och den något okoncentrerade linförigheten drog nog ner helheten en aning.

Så här var poängen:
Platsliggande: 10p
Tandvisning: 10p
Linförighet: 7,5p
Läggande: 8p
Inkallning: 10p
Ställande: 10p
Apportering: 8p
Hopp över hinder: 10p
Helhetsintryck: 8p

Totalt: 182p
Vi vann klassen dessutom! :)

 


Efter lydnaden ställde vi ut. Ett excellent blev det idag. Vi slog den andra tiken i klassen. Tyvärr inget CK...
Men andra gången nu i rad som jag får "Välvisad" på kritiken. Det är ju alltid kul. :)
Men jag har lite svårt för det där med utställning. Förra gången fick hon kritik för sin bröstkorg och idag var den jättebra... Skumt!

Igår var jag och Jennie i Falkenberg och tävlade rallylydnad.
Vi startade faktiskt i avancerad klass igen, fast vi har fyra godkända resultat. Men jag tycker våra poäng har inte varit så bra... Men igår så! Vann vi hela klassen och fick ihop 96p! Hon var så härlig att tävla med. Glad och pigg som bara den! Det går dessutom bättre och bättre med högerhandlingen.
Jag kunde ju sett lite gladare ut på bilden... Men men...

 

Det har varit jättemysigt att åka med hundarna en och en och göra en utflykt med bara en hund i helgen. Brukar ofta ha med båda och det blir inte riktigt samma sak. De verkar också ha uppskattat det.

Jag bara älskar mina duktiga underbara hundar!!!


 
 
Veronica

Veronica

24 september 2012 00:03

Men ojoj, det var minsann inte några dåliga poäng! Stort grattis! =) Tur att du fick en 10a på tandvisningen, jag tar åt mig lite av äran för den med tanke på himla bra träning senast på kursen... ;)

http://hundigtochohundigt.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crissi - 20 februari 2013 15:34


 Hoppas på turen. Turen att vinna ett presentkort på Halmstad Hundsim. Ni kan också vara med. Klicka på bilden så kommer ni till tävlingen.      ...

Av Crissi - 5 februari 2013 15:54

Igår hade vi avslutning på platsliggningskursen för Hanna.  Kursen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, hade tänkt gå med både Jennie och Pippi. Men då kursen hamnade precis brevid ett IPO-gäng som låter VÄLDIGT mycket så blev det lite för bra...

Av Crissi - 25 januari 2013 22:18

Jag förstår inte riktigt varför en del hela tiden måste välja sida. Väljer man att gilla en sak så tycks det per automatik vara så att man måste ogilla motsatsen eller alternativen.    Så känner jag ibland med en del hundsporter som finns. Som nä...

Av Crissi - 19 januari 2013 01:20

Min hjärna känns helt seg just nu. Lite som att den badar i kolasås. Tyvärr känns den så allt oftare nu för tiden, vet inte om det har varit ovanligt mycket tankar som trängs i den eller om det är den här nya höga åldern som infann sig för ett par da...

Av Crissi - 18 januari 2013 00:29

I tisdags vilade vi, men igår var Pippi bra igen så på kvällen åkte vi på platsliggningskursen. Första passet körde vi hakan i backen när jag lämnar henne. Hon har haft en tendens att lägga den fint i backen när jag står vid henne, men sen lyfta när ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards