lurvtussarna

Alla inlägg under februari 2013

Av Crissi - 20 februari 2013 15:34

 
Hoppas på turen. Turen att vinna ett presentkort på Halmstad Hundsim. 
Ni kan också vara med. Klicka på bilden så kommer ni till tävlingen. 



Av Crissi - 5 februari 2013 15:54

Igår hade vi avslutning på platsliggningskursen för Hanna. 

Kursen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, hade tänkt gå med både Jennie och Pippi. Men då kursen hamnade precis brevid ett IPO-gäng som låter VÄLDIGT mycket så blev det lite för bra för Jennie som behöver trygghet och stabilitet och tar åt sig av de skrikiga, gormande människorna och skällande hundarna. Så Pippi fick desto mer tid, och väldigt mycket störningsträning. 

Såhär efter kursen känns det ändå bra. Jag och Pippi behövde detta. Jag behöver lära mig att lite på henne och inte tycka att det är så läskigt att gå ifrån. Något som hon verkligen har hjälpt mig med under kursen. Trots stökig miljö, hundar som har rest sig, hundar som har satt sig, platser där det inte har hänt så mycket, jag har gått längre ifrån, varit borta längre tid, hundar har fått springa till sina ägare, hundar som har lekt i bakgrunden så har hon inte rest sig EN ENDA GÅNG!!! Det är helt enkelt hennes matte som har kontrollbehov och lite problem med att släppa det... 
Hon är himla duktig min lilla pärla! :) 


Igår hade vi en annan veckodag än vad vi brukar och det innebar att vi inte hamnde brevid gänget som låter så illa. Igår var det agility bredvid och det lät väl visserligen minst lika mycket, men inte så arg i alla fall. Så då fick Jennie också vara med. Även gameltanten gjorde bra ifrån sig och låg kvar fint. :) 
Hon kunde tom tänka sig att leka lite med pipbollen i den äckliga miljön som inte inte brukar gilla. Heja Jennie! 

På lördag skulle Pippibus och jag ha tävlat i Halmstad. Känns så surt att inte kunna vara med! Är så enormt sugen på att tävla och det känns som att allt sitter lite bättre än vad det någonsin har gjort. Vi var liksom väl förberedda. Men jag hoppas att våra kunskaper har satt sig i långtidsminnet och inte korttidsminnet så vi har nytta av det till nästa tillfälle istället. :) 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards