lurvtussarna

Direktlänk till inlägg 29 september 2012

Nu blir det ett bad.

Av Crissi - 29 september 2012 18:58

Dagen har spenderats utanför Varberg med ett härligt gäng hundmänniskor. Har en nybörjarkurs i rallylydnad där uppe den här helgen. Rysligt duktiga ekipage, så det är riktigt roligt!


Lite jobbigt bara att vakna med så sjukt ont i magen så det känns jobbigt att andas... Och inte vill det släppa heller.


Lilla Pippi fick hänga med upp idag. Hon fick dock mest bara sitta i bilen, hon får visa lite mer imorgon. Men ett minipass vid lunch  och ett litet pass efter kursen. Vill mest bara kolla av efter om hon kunde hålla ihop efter en dag i bilen. Hon är ju inte jättebäst på att sova i bilen utan blir lätt slut i huvudet om hon har ett sent startnummer.
Hon drog tyvärr en sväng när det kom förbi en hund, något jag INTE gillar och något hon inte gjort på länge länge... Men annars gick hon fint och koncentrerade sig rätt bra.


När jag kom hem orkade jag inte rasta töserna nåt vidare. Gick ut på stubbåkern och lade varsitt spår åt dem istället. Och jisses vilket dåligt samvete jag fick! Jag MÅSTE börja spåra med lillräkan! Hon älskar det och hon är så duktig. När rallyn är "klar" så ska vi ta tag i apellen på allvar. Men även innan så ska jag bli duktigare på att lägga spår åt henne. Hon slutar aldrig att förvåna mig. En sån underbar hund!!

Jennie började äta en massa gräs och en trött matte som har jävligt ont hade inte mycket tålamod... Blev irriterad på henne. Tills jag insåg att hon mådde illa och ville kräkas. Stackars lillgumman hade tom mage och spydde lite galla. Då får man en aning dåligt samvete. Så stackars Jennie fick inte mycket idag.


 
 
klara

klara

29 september 2012 19:15

kolla gärna in min blogg och kommentera min frågestund

http://klaraaholmstroms.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crissi - 20 februari 2013 15:34


 Hoppas på turen. Turen att vinna ett presentkort på Halmstad Hundsim. Ni kan också vara med. Klicka på bilden så kommer ni till tävlingen.      ...

Av Crissi - 5 februari 2013 15:54

Igår hade vi avslutning på platsliggningskursen för Hanna.  Kursen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, hade tänkt gå med både Jennie och Pippi. Men då kursen hamnade precis brevid ett IPO-gäng som låter VÄLDIGT mycket så blev det lite för bra...

Av Crissi - 25 januari 2013 22:18

Jag förstår inte riktigt varför en del hela tiden måste välja sida. Väljer man att gilla en sak så tycks det per automatik vara så att man måste ogilla motsatsen eller alternativen.    Så känner jag ibland med en del hundsporter som finns. Som nä...

Av Crissi - 19 januari 2013 01:20

Min hjärna känns helt seg just nu. Lite som att den badar i kolasås. Tyvärr känns den så allt oftare nu för tiden, vet inte om det har varit ovanligt mycket tankar som trängs i den eller om det är den här nya höga åldern som infann sig för ett par da...

Av Crissi - 18 januari 2013 00:29

I tisdags vilade vi, men igår var Pippi bra igen så på kvällen åkte vi på platsliggningskursen. Första passet körde vi hakan i backen när jag lämnar henne. Hon har haft en tendens att lägga den fint i backen när jag står vid henne, men sen lyfta när ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards