lurvtussarna

Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Crissi - 7 januari 2011 02:25

Det är mitt i natten. Jag är trött. 

Trött så att jag vill sova. Trött i kroppen efter att ha målat i en lång evighet. Trött i skallen efter allt nytt som hänt. Trött på alla möjliga sätt. 

Jag längtar efter att få sitta och lägga ett pussel och inte känna stressen över en massa saker som måste göras nu. Inte för att jag brukar lägga pussel, så jag är lite överraskad över att det är just det jag längtar efter. 

Men, imorgon ska vi in till lägenheten och packa färdigt. Lär nog ta hela dagen är jag rädd. Sen ska jag göra lasagne till alla som ska hjälpa oss att flytta. Andy har önskat min specialarlasagne, så den har jag lovat att göra. Vi var iväg och köpte saker till den idag. Vi fick åka och köpa mer färg också. 

Men nu är matsalen, vardagsrummet, köket och sovrummet så gott som färdigmålat. Så nu finns här rum att sätta in våra saker i. För på lördag så går det stora flyttlasset. 

Vi måste upp och hämta våra beställda tapeter som har kommit också. Sen är nästa steg att fixa Andys datarum, där ska vi måla taket och väggarna, sen ska vi slipa golvet och lacka det med en vit lack. Sen ska vi måla taket i hallarna, riva tapeter, spackla och slipa väggarna där samt tapetsera dem. Sen ska trappan slipas, spacklas och målas. Sen är det mitt pyssel/hobbyrum som ska fixas till. Vet dock inte exakt hur jag vill ha det ännu. 

Men jag börjar se ljuset nu. Det ska bli skönt att få hit sakerna på lördag. Egentligen inte för att jag ar saknat dem. Det har varit rätt skönt att leva minimalistiskt. Vi har alldeles för mycket prylar!! Men för att det är något som måste göras och en sak man kan bocka av från listan. 


Måste säga att våra stackars hundar har fått bli en aning lidande för att det är så mycket att göra just nu. Pippi tycker att den här dagen har varit SÅÅ tråkig! Värst är när vi målar och hon inte får vara med och ligga på ens fötter eller nosa i färgen. Hon brukar alltid få följa med mig överallt och hatar verkligen att bli utestängd. 

Har en aning dåligt samvete just nu. Får gottgöra dem sen! 


Nu tror jag jag stupar! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards