lurvtussarna

Alla inlägg den 29 september 2012

Av Crissi - 29 september 2012 18:58

Dagen har spenderats utanför Varberg med ett härligt gäng hundmänniskor. Har en nybörjarkurs i rallylydnad där uppe den här helgen. Rysligt duktiga ekipage, så det är riktigt roligt!


Lite jobbigt bara att vakna med så sjukt ont i magen så det känns jobbigt att andas... Och inte vill det släppa heller.


Lilla Pippi fick hänga med upp idag. Hon fick dock mest bara sitta i bilen, hon får visa lite mer imorgon. Men ett minipass vid lunch  och ett litet pass efter kursen. Vill mest bara kolla av efter om hon kunde hålla ihop efter en dag i bilen. Hon är ju inte jättebäst på att sova i bilen utan blir lätt slut i huvudet om hon har ett sent startnummer.
Hon drog tyvärr en sväng när det kom förbi en hund, något jag INTE gillar och något hon inte gjort på länge länge... Men annars gick hon fint och koncentrerade sig rätt bra.


När jag kom hem orkade jag inte rasta töserna nåt vidare. Gick ut på stubbåkern och lade varsitt spår åt dem istället. Och jisses vilket dåligt samvete jag fick! Jag MÅSTE börja spåra med lillräkan! Hon älskar det och hon är så duktig. När rallyn är "klar" så ska vi ta tag i apellen på allvar. Men även innan så ska jag bli duktigare på att lägga spår åt henne. Hon slutar aldrig att förvåna mig. En sån underbar hund!!

Jennie började äta en massa gräs och en trött matte som har jävligt ont hade inte mycket tålamod... Blev irriterad på henne. Tills jag insåg att hon mådde illa och ville kräkas. Stackars lillgumman hade tom mage och spydde lite galla. Då får man en aning dåligt samvete. Så stackars Jennie fick inte mycket idag.


Av Crissi - 29 september 2012 00:50

Lite bilder från dagens träning: 

Emma och Siri tränar Linförighet. Riktigt snyggt! 
 


Mera linförighet med schyst attityd! 


Siri väntar på att det ska bli hennes tur igen... 



Söta Kat! 


Belöning! Yey!
 

Fritt följ med Teo. 
 

Ser ser hungrig ut... 
 

Med leksaken.
 



Blev ett riktigt bra träningspass idag. 
Pippi fick träna på entréer och Jennie fick träna lite linförighet, inte lyssna-på-tävlingsledaren och platsliggning. 
En något speedad Jennie tyckte det var jätteroligt att få vara med. 





Av Crissi - 29 september 2012 00:42

Blir så extremt trött och irriterad på folk som skriver att "så länge man använder ett stryphalsband på rätt sätt så är det inget fel på det". 
Hur i hela världen kan man strypa en hund på rätt sätt???? 
Och om hunden nu går så fint hela tiden att det inte stryper, varför inte ha ett brett bekvämt halsband, eller kanske en sele då? 

Skulle vilja veta hur "rätt sätt" är... Har än så länge inte fått en enda bra förklaring. 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards