lurvtussarna

Alla inlägg den 9 april 2011

Av Crissi - 9 april 2011 18:59

Vilken dag! 
Har finfrämmat från huvudstaden i huset. Min mamma bor i källaren över helgen. Ja, självklart får hon komma upp ur källaren också!

Idag hade jag anmält mig till en lydnadstävling med Jennie och den kunde jag ju inte hoppa över trots det celebra besöket. Så i förmiddes så fick mamma och Andy följa med som hejarklack och fotografer.
Det är rysligt skönt när de inte kör ettan först utan att man får sova lite! På plats så var det rätt mycket liv och rörelse, då det var DM. Jennie tyckte det var lite jobbigt med hundar som skällde och folk som rörde sig. När jag rastade henne så kändes hon inte alls i form. Vi gick en bit bort och lekte lite och testade nåt moment, men hon var inte alls på hugget. Tänkte att det här kanske inte går så bra, ännu en gång inser jag att vi tränat med för lite störningar. Jag sätter in henne i bilen igen för att gå in till lottdragning. Bilen står rätt bra bland allt folk så hon kan sitta och titta och vänja sig lite där. För sen när jag plockar ut henne igen så är hon i en helt annan sinnesstämning. Nu är hon på igen! Så som jag vill ha henne. Hon hade verkligen laddat.


Vi kommer i den första platsliggningsgruppen som nummer två. Hund nummer ett är en liten amris. När vi går ifrån hundarna så börjar amrisen rulla sig, det tyckte Jennie var spännande så den ville hon kolla in. sen stod hon där ett tag och jag bara önskade att hon kunde göra det i två minuter. Men hon tycks inte kunna läsa tankar. Eller så bara skiter hon i dem, vilket i så fall inte skulle förvåna mig.

Hon kom såklart smygandes. Sen fick hon nog lukt av mamma som satt precis utanför staketet och det var ju döskoj att hon var där, så henne var hon ju tvungen att försöka leta upp. Fast så långt hann hon aldrig för då fick jag gå och ta henne. Dessa dumma platsliggningar. Kan hon inte bara ligga kvar?!?!

Nu ska vi gå en platsliggningskurs hon Jenny Wibäck! Om Jennie bara visste vad som väntade henne.... en hel kurs i platsliggning! Nu jäklar ska vi sätta dem!


Men sen gick det i alla fall desto bättre!!
10:a på tandvisning.

 8 på linförighet. Vi brukar inte få så högt på linförigheten, det är inte vårt starkaste moment. 

8,5 på läggande. Hon satte sig tyvärr upp lite tidigt när jag kom tillbaka, men annars var det rätt bra. 

10:a på inkallning. Äntligen!! Jennie älskar ju inkallningen och brukar ha bra fart, men avsluta lite slarvigt med ett snett sättande, men idag så var det snyggt! 

9 på ställande!! Det brukar vi inte ha så högt på! Jätte skoj! Hon ställde ju sig så himla snyggt på förra tävlingen, men vände sig sen om för att leta belöning, så jag hoppades på att det kanske skulle bli bättre o bättre, och så nu blev det bra. 

10:a på apporten. Andra tian på rad på apporteringen. Lika glad som förra gången då vi har tragglat som djur med att få detta till något roligt! 

10:a på hoppet. Hoppet gillar Jennie också, men brukar även här slarva med avslutet. Men nu så äntligen fick vi till en tia här också! 

8:a på helhetsintrycket. Ja, vad ska jag säga.... Jennie fyller 8 år imorgon, men några trodde idag att hon var en unghund. Hon är ju en glad skit och det syns att hon har roligt. Hon fick dock lite väl roligt mellan några moment och då ville hon springa bort o kolla in mamma igen. 


Men vi fick ihop 154p trots att vi nollande platsen så jag är sjukt nöjd!!! 
Tänk om vi hade klarat den där platsen också...


Jag träffade Lena som skulle dömma vår klass på parkeringen när vi kom. Jag har gått kurs för henne innan så hon kom fram. Frågade om hon skulle tävla då jag inte visste att hon skulle dömma. När hon säger att hon ska dömma vår klass så blir jag ju lite skakis och svarar

"-Du som är så sträng!"

Hon visste tydligen inte om att hon hade det ryktet, men det är vad jag har hört. Fast jag får nog ta tillbaka det, för det var hon inte. Tyckte hon var ganska så generös med betygen. 


Helt fantastiskt underbart väder fick vi! Det var så skönt! Måste säga att de är väldigt trevliga i Oskarström, där tävlar vi gärna fler gånger!


Hemma igen så fortsatte vi att njuta av det underbara vädret. Har planterat lite blommor och föer. Klippt, krattat och grävt i trädgården. Hundarna har raceat runder som galningar. Man kan inte titta sig mätt på den helt blåa himlen, såå gött!! Nu står grillen laddad och snart blir det laxkotletter. Mmm...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards