lurvtussarna

Direktlänk till inlägg 30 december 2010

2010 del 5

Av Crissi - 30 december 2010 23:59

Det här året har varit rätt händelserikt. 


Att få en ny familjemedlem är ju en rätt stor grej. 


Jag har utvecklats en del själv (hoppas jag i alla fall). Jag lär mig så mycket på att vara med hundarna och gå på kurser ihop med dem. 

Jag har även hunnit med att hålla en del kurser själv, det är alltid utvecklande. Det har blivit rallylydnad, valpkurser och aktiveringskurs. Sen har jag gått med och observerat en brukslydnadskurs för väldigt duktigt instruktörer och kursare. Är så tacksam för att jag fick vara med! Det var så inspirerande och lärorikt. Har ju inte alls hållt på med bruks innan så det var skoj. Det vill jag absolut fortsätta med. 


Det har inte blivit så mycket utbildningar för mig själv annars i år som jag brukar vara på. Har varit ett knapert år rent ekonomiskt sätt och då blir det tyvärr inte lika mycket. 

Men jag har varit på föreläsning med Fanny gott om klickerträning (tack mamma!). En föreläsning för Jenny Wibäck och Camilla Svenäng om tävlingspsykologi har jag också varit på. 


Jag har tävlat en del med Jennie och det var ett stort steg för mig. Jag har alltid innan blivit så rysligt nervös när jag har gått in på en tävlingsplan eller i en utställningsring att jag helt tappat bort mig och inte har kunnat fokusera alls. Men jag tycker att det har blivit mycket mycket bättre. Jag tränar på att andas och det känns bra. :) 


Vi har ju länge letat efter ett hus till oss och hundarna också. Ett projekt som ibland verkade helt omöjligt... Vi hittade inte huset vi sökte efter, till en dag! 

Då stod det där!


Den 15 december så fick vi nycklarna till vårt hus, vilken lycka! Vilken dröm!
Nu sitter jag i vårt nya hus och skriver om året som varit, kunde ju knappt sluta bättre. Och inte nog med att vi köpt detta huset. Vi har även köpt granntomten som ger helt nya möjligheter till mig och famtida företag.


Så nästa år för börja med måling, målning och tapetsering. :)
Sen kommer mitt företag startas upp (namnet är ännu hemligt :P). Jag hoppas på att kunna ha många trevliga kurser här under nästa år! Det är så skoj att ha kurs. Det är inspirerande och utvecklande och det är så kul att kunna hjälpa andra och se dem utvecklas. 


Hundarna stormtrivs här i huset! De älskar att busa i trädgården! Hoppas på att kunna arrendera en bit mark också som vi kan hägna in och ha till apellplan, när vi inte har kurser så blir det förhoppningsvis en del träning med mina egna hundar. 

Hoppas även på att kunna ta in någon annan bra instruktör och/eller föreläsare som även jag kan lyssna på och lära av. 

Skulle även vilja komma iväg och ta lite privatlektioner eller gå någon bra kurs själv för att utvecklas. Kanske gå på den delen jag fattas i utbildningen för att kunna öppna hundpensionat. Har ju nästan allt redan! 


Det känns som att jag just nu har vinden i ryggen och att 2011 kommer bli ett riktigt bra år!! Det kommer bli mycket jobb, men det är jag inte rädd för, det kommer nog bli mycket roligt jobb också! :) 


Ser fram emot att se vad 2011 har att ge! 






 
 
Madelen

Madelen

2 januari 2011 10:16

Härligt med hus, hoppas 2011 blir året då vi får det. Lycka till med företaget!

http://tokryck.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crissi - 20 februari 2013 15:34


 Hoppas på turen. Turen att vinna ett presentkort på Halmstad Hundsim. Ni kan också vara med. Klicka på bilden så kommer ni till tävlingen.      ...

Av Crissi - 5 februari 2013 15:54

Igår hade vi avslutning på platsliggningskursen för Hanna.  Kursen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, hade tänkt gå med både Jennie och Pippi. Men då kursen hamnade precis brevid ett IPO-gäng som låter VÄLDIGT mycket så blev det lite för bra...

Av Crissi - 25 januari 2013 22:18

Jag förstår inte riktigt varför en del hela tiden måste välja sida. Väljer man att gilla en sak så tycks det per automatik vara så att man måste ogilla motsatsen eller alternativen.    Så känner jag ibland med en del hundsporter som finns. Som nä...

Av Crissi - 19 januari 2013 01:20

Min hjärna känns helt seg just nu. Lite som att den badar i kolasås. Tyvärr känns den så allt oftare nu för tiden, vet inte om det har varit ovanligt mycket tankar som trängs i den eller om det är den här nya höga åldern som infann sig för ett par da...

Av Crissi - 18 januari 2013 00:29

I tisdags vilade vi, men igår var Pippi bra igen så på kvällen åkte vi på platsliggningskursen. Första passet körde vi hakan i backen när jag lämnar henne. Hon har haft en tendens att lägga den fint i backen när jag står vid henne, men sen lyfta när ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards