lurvtussarna

Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Sofiero och elak hundägare.

Av Crissi - 12 september 2010 20:19

Haft en bra dag på Sofiero hundutställning idag. 

Kollat på beardisar och aussies. Ja, där var ju såklart andra raser också som jag slog ett öga på, men mest blev det aussies faktiskt. Det var kul att träffa några som man bara snackat med på nätet innan. Kul också att träffa Theresé igen med hennes rödnos. Lustigt hur det kan bli, Theresé och jag köpte lapsk ungefär samtidigt, och tittade då på samma kullar. Sen köpte vi aussie samtidigt och tittade även då på samma kullar. Världen är bra liten ibland. 


Men shit, vilka pälsmonster aussies på utställning är... Min lilla ser ju ut som en nakenfis i jämförelse. Fast så klart väldens sötaste nakenfis!! 


Fick handlat någon boll till hundarna också och lite godis. Och så lilla Pippi sig en massage. :) 

Tyckte det var skönt att någon duktig fick känna igenom henne och kolla så att allt var som det ska vara, och det var det. :) 


Pappa kom ut en sväng på slutet också och sa hej. En jätterolig överraskning!! 


När jag kom hem så gick jag ut med de stora hundarna. Tog upp dem på fältet och de fick leta saker i gräset och buskarna som jag gömde. 


Då hör jag en kille skrika på en annan kille och att de bråkar. Så ser jag en stor vit hund som springer lös och de verkar bråka om hunden. Den vita hunden är lös och ägaren har ingen koll på den. Jag ser att den fått syn på mina hundar och jag kallar in dem och lägger dem i gräset. Jag kopplar Jennie men hinner inte kopppla Dogge. Men han ligger kvar ändå. När hunden kommer fram går den på Dogge. Jag släpper upp honom så kan få försvara sig eller snacka med den andra hunden. De gruffar en hel del, men ingen skadas. 


Sen kommer killen efter. Jag kallar tillbaka Dogge och lägger honom igen. då inser jag att snubben har noll koll. Han kan inte kalla in hunden. Han får inte fatt i den och springer runt och skriker och jagar den. Den kommer fram till mig och när jag fattar att han inte får fatt i den tar jag upp en godis för att få den att sitta så jag kan ta den. Hunden är intresserad, men när den kommer fram så blir killen sur och viftar efter den så den sticker igen. Till sist lyckas han fånga den. Han säger att den andre killen öppnade grinden på hundrastgården så den smet. Så mumlar han förlåt och går. Hunden hänger snällt med honom då, men efter några meter blir killen arg och smäller till hunden med rejäl kraft med läderkopplet över ryggen så det hörst ett kraftigt smackljud. 


Jag blir så jävla arg och kan inte hålla tyst. skriker efter honom att han inte ska slå hunden. Då blir han skitsur och frågar om det är min hund eller?! Svarar att det inte spelar någon roll, han ska inte slå den ändå. Han går och mumlar att han måste visa vem som bestämmer, att han inte lyder. Konstigt då?!? 

Kokade inombords! Tyvärr kunde jag inte göra mycket mer. Hade inget namn, inte sett honom innan och inga bevis för vad han gjort. Ville inte disskutera mer heller då det kändes meningslös med den killen med den attityden, utstrålningen och hundtypen, vid det området där vi bor... Suck! 


 
 
Emelie

Emelie

13 september 2010 13:44

Det är bra att inte hålla tyst. Han kanske har det i bakhuvudet nästa gång han tänker smälla till sin hund och struntar i det istället! Man kan ju hoppas allafall! Jag kunde inte hålla käft när jag läste en "väns" fb-inlägg om att hon tänkte sälja sina katter vid 8-9 veckors ålder. "Hallå! Det är 12 veckor som gäller!" he he!
Kram på er :)

http://emelieochpyssel.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crissi - 20 februari 2013 15:34


 Hoppas på turen. Turen att vinna ett presentkort på Halmstad Hundsim. Ni kan också vara med. Klicka på bilden så kommer ni till tävlingen.      ...

Av Crissi - 5 februari 2013 15:54

Igår hade vi avslutning på platsliggningskursen för Hanna.  Kursen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, hade tänkt gå med både Jennie och Pippi. Men då kursen hamnade precis brevid ett IPO-gäng som låter VÄLDIGT mycket så blev det lite för bra...

Av Crissi - 25 januari 2013 22:18

Jag förstår inte riktigt varför en del hela tiden måste välja sida. Väljer man att gilla en sak så tycks det per automatik vara så att man måste ogilla motsatsen eller alternativen.    Så känner jag ibland med en del hundsporter som finns. Som nä...

Av Crissi - 19 januari 2013 01:20

Min hjärna känns helt seg just nu. Lite som att den badar i kolasås. Tyvärr känns den så allt oftare nu för tiden, vet inte om det har varit ovanligt mycket tankar som trängs i den eller om det är den här nya höga åldern som infann sig för ett par da...

Av Crissi - 18 januari 2013 00:29

I tisdags vilade vi, men igår var Pippi bra igen så på kvällen åkte vi på platsliggningskursen. Första passet körde vi hakan i backen när jag lämnar henne. Hon har haft en tendens att lägga den fint i backen när jag står vid henne, men sen lyfta när ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards