lurvtussarna

Alla inlägg den 5 januari 2013

Av Crissi - 5 januari 2013 18:49

Igår var det störningsträning som gällde. Både för Pippi och mig. Har insett att jag är lika störningskänslig som Pippi. Kanske inte världens bästa kombo. Jag blir helt stressad när jag ser att folk tittar på, eller kan titta på, jag beter mig helt annorlunda och då är det ju inte lätt för en liten hund. Blir rätt stressad när jag känner att hon släpper för att titta på vad andra göra också. Tänker att hon ska tokrusa (vilket hon ju har gjort någon gång). 


Men vi gör framsteg. Pippi som tyvärr var lite träningssvält efter en period av mycket annat var väldigt positiv och sugen på att jobba igår. Och när det var som mest ljud och hundar så frågade hon mig flera gånger vad vi sklle hitta på och då blev jag så glad, så glad! :) 
Efter ett tag så blev det lugnare och då kunde tom jag slappna av och vi fick till riktigt trevlig träning. Hon imponerade på mig flera gånger och jag blev riktigt tävlingssugen. 


Jag fick till lite platsliggningsträning med en ny, främmande hund som var jättebra! Fin fokus, ett litet lyft när jag lämnade, annars hakan i backen hela tiden. Hunden som hon låg brevid ljudade en hel del och det har varit hennes svåraste störning hela tiden. Hon brukar bli riktigt nyfiken och undrande om vad den andra hunden gör eller om den är okej. Men hon låg jättefint. Inte så långt ifrån mig, och inte så lång stund, men det blev ändå bra träning! 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards