lurvtussarna

Alla inlägg den 12 september 2012

Av Crissi - 12 september 2012 23:04

Idag var det andra tillfället på lydnadskursen.
Alla hundar levde och hade alla kroppsdelar kvar när vi åkte hem vilket väl får anses vara ett bra betyg när lilla fru piraya har varit med.

På schemat idag stod träning av tandvisning. Ett moment som jag faktiskt inte tror kommer bli några problem med Pippi. Skulle kanske haft med mig en glad Jennie istället. :P

Sen var det linförighet utan hund. Inte helt lätt! Jag har två fötter och en kropp att ha koll på, kan förstå att det måste vara jobbigt med fyra...

Sist ut tränade vi något som skulle vara en början till framförgående.

Passade på att få lite hundslem på mina apportbockar för att sen träna lite apport. Kom på att om jag säger "ta den" eller "varsågod" så griper hon mycket bättre! Vi tränade ju en hel del att inte ta apportbocken förr när momentet såg annorlunda ut. Nu har vi något att jobba vidare med! :)

Jag provade att göra ett par ställande framför spegeln också. Ett riktigt bra tillfälle att kunna hålla blicken fram och ändå ha koll så att hon verkligen står helt still. Det gjorde hon kanon! :)

Det kanske finns hopp trots allt!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards