lurvtussarna

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Crissi - 11 september 2012 22:49

Under dagen pass fick jag kvitto på att jag inte kan peta i hastgheten på läggandet i momentet. Om jag petar och gör om så blir Pippi jätteosäker och tror att hon gjorde fel. Nästa gång bjuder hon då på ett ställande istället.
Får helt enkelt träna snabba lägganden vid sidan av i frontposition istället och när jag lägger in det i momentet så tror jag att jag ska ha en superbelöning för att få trygghet och att hon ska känna att det är helt rätt samt för att skapa en hög förväntan och då även bättre tryck och snabbare utförande.

Idag hade jag kurs inne i Halmstad och Pippi fick hänga med i bilen. Vi körde ett minipass efter kursen på parkeringen och sen körde vi förbi citygross för att köpa lite mjölk och annat smått så då körde vi ett pass på parkeringen där med. Har man inte så mycket tid över så får man ta tilvara på de små tillfällena. Det var precis vid stängning så det var tyvär inte jättemycket störning, men ändå en ny miljö, lite folk och bilar samt lite duggregn. Tyckte hon jobbade på bra och jag testade att gå lite längre under linförigheten. Hon glider gärna fram och ut lite då, men jag gillade hennes attityd!

Imorgon rullar vi söderut igen för att gå på andra tillfället på lydnadskursen. Ska bli jättespännande!! :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards