lurvtussarna

Alla inlägg den 7 september 2012

Av Crissi - 7 september 2012 02:16

I onsdags började lydnadskursen. 
Det var såå spännade. Riktigt nyttigt att få känna på elevrollen igen! :) 

Vi var åtta ekipage med på kursen, alla med olika raser. Verkligen jätteskoj. Det var en schäfer, en dansk/svensk gårdshund, en schapendoes, en border collie, en shetland sheepdog, en rhodesian ridgeback och så lilla Pippi. 

Nu var jag så inne i att ha koll på mig och Pippi så jag har inte en aning om vad de andra gjorde. 


Vi fick börja med en stationsövning med olika grundfärdigheter. Jag insåg att vi faktisk kan en del... Tyckte pippi klarade övningarna fint. Det var en station som var mindre bra, men hon jobbade på bra! Hon brydde sig inte så mycket om de andra hundarna och vad de gjorde. Och inte så mycket nos i backen alls som det har varit förut! Min lilla pärla! 

Kursen avslutades med en platsliggning där hon låg väldigt fint. Hon lyfte på huvudet en gång när jag gick ifrån, men det rättade vi till. 

Dock så var hon tvungen att förstöra den perfekta känslan när vi skulle samlas. Då tyckte hon att det blev lite för trångt och när två hundar skulle börja leka var hon tvungen att skälla till mot dem ordentligt så att de inte skulle våga sig nära henne... Suck! 

Men om man bortser från det så presterade hon över förväntan med alla nya saker runt omkring!! 
Ska bli spännande att se hur kursen fortlöper. Är lite rädd att trilla tillbaka i "belöna-aldeless-för-tätt" träsket och att Pippi förväntar sig belöningar ofta ofta och blir sur när hon inte får det. Där har vi varit och jag är så glad att vi har kommit ur det och börjat få lite uthållighet. Men vi får kanske balansera upp med mycket uthållighetsträning hemma då... 



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards