lurvtussarna

Direktlänk till inlägg 4 september 2012

En underbar aussiedag!

Av Crissi - 4 september 2012 17:50

Legat i sängen och soffan hela helgen. Känns som jag bara har sovit. Men det har gjort susen! Nu är jag nästan helt återställd. Gött! :) 


Hundarna är så tålmodiga och duktiga! De har haft världens tråkigaste helg. De har bara fått vara i trädgården och det har knappt hänt något alls. 


Men idag var det andra bullar. En heldag med aussie stod på schemat. 

Det var jag och Pippi, Elisabeth med Mio och Merlin och Jessica med Nelson. Jessica och Nelson har jag bara träffat på en tävling en gång tidigare, en väldigt trevlig ny bekantskap! Superduktiga i träningshallen. 


Vi var på Halmstad hundarena och började med lite rallyträning som övergick i lydnadsträning. 

Vi byggde upp en mästarklassbana med ganska mycket högarhandling. Något som vi behöver träna mer på... Ibland glömmer jag att jag har henne på höger och att hon behöver lite mer hjälp. Positionen är inte lika bra där och en del moment är svåra att göra på den sidan. Men det kommer! Bara känslan att att glömmer att hon går på höger sidan ibland och inte förstår varför hon gör missar känns som ett bra betyg. 


Men som vanligt när jag tränar med nya människor så blir det först lite skräpträning. Oplanerad träning utan några direkta mål eller visioner där jag bara gör utan att tänka. Men sen tog jag faktiskt tag i det och bad om hjälp med det jag ville ha hjälp med och vi fick till bra störningsträning. 


Avsultade som sagt med lite lydnad. Vi körde lite linförighet och jag provade att gå ganska så långt ändå. Glömde bort att tänka på mitt huvud, men jag tyckte hon kändes riktigt bra!! Gled fram lite lite mot slutet. Men vilken skillnad mot för bara några veckor sedan!! Blir så glad. 
Sen körde vi tre små platsliggningar. Två väldigt enkla och den tredje med störning. Riktigt gott att se att all den tiden vi la på platsen förut har lönat sig. Nu har vi inte tränat plats på länge och ändå så skötte hon det med bravur! 
Det kanske finns hopp trots allt! :)


Imorgon börjar lydnadskursen. Ska bli så jäkla spännande!! Ser verkligen fram emot det! Men samtidigt är jag såå nervös.... 


Efter att vi hade tränat lydnaden hade vi lite lunch. Sen var det dags för friskvård. Elisabeth och Jessica fick träna lite på balansboll med sina hundar. Då simtränade jag med Pippi. Vi har inte simmat i poolen sen i juni så vi gick tillbaka lite i träningen, men hon fick ändå ett ganska tufft pass. Hon såg väldigt nöjd ut efteråt. :) 
Sen var det de andra hundarnas tur att simträna. Det var riktigt roligt att se skillnaden och alla olika tekniker. Men jag tyckte att alla löste det fint till sist! 


Dagen har gått superfort. Tyckte jag åkte hemmifrån nyss... 
Det här måste göras om! 


 
En bild från dagens platsliggningsträning. Bilden är tagen av Elisabeth. :) 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crissi - 20 februari 2013 15:34


 Hoppas på turen. Turen att vinna ett presentkort på Halmstad Hundsim. Ni kan också vara med. Klicka på bilden så kommer ni till tävlingen.      ...

Av Crissi - 5 februari 2013 15:54

Igår hade vi avslutning på platsliggningskursen för Hanna.  Kursen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, hade tänkt gå med både Jennie och Pippi. Men då kursen hamnade precis brevid ett IPO-gäng som låter VÄLDIGT mycket så blev det lite för bra...

Av Crissi - 25 januari 2013 22:18

Jag förstår inte riktigt varför en del hela tiden måste välja sida. Väljer man att gilla en sak så tycks det per automatik vara så att man måste ogilla motsatsen eller alternativen.    Så känner jag ibland med en del hundsporter som finns. Som nä...

Av Crissi - 19 januari 2013 01:20

Min hjärna känns helt seg just nu. Lite som att den badar i kolasås. Tyvärr känns den så allt oftare nu för tiden, vet inte om det har varit ovanligt mycket tankar som trängs i den eller om det är den här nya höga åldern som infann sig för ett par da...

Av Crissi - 18 januari 2013 00:29

I tisdags vilade vi, men igår var Pippi bra igen så på kvällen åkte vi på platsliggningskursen. Första passet körde vi hakan i backen när jag lämnar henne. Hon har haft en tendens att lägga den fint i backen när jag står vid henne, men sen lyfta när ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards