lurvtussarna

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2012

Spännande tider!

Av Crissi - 30 augusti 2012 22:30

Körde ett till pass position häromdagen. Kändes som fyra steg tillbaka. 
skulle gissa att jag tycker att det har gått bra nu några gånger och att jag ökade för fort. Så det gick inte alls bra. Mindre roligt. Kändes som jag hade förstört det fina vi gjort innan. 

Men så provade jag lite till inne på köksgolvet kvällen efter och då gick hon bättre än någonsin!!! Riktigt snygga halter! Så kanske gav katastrofpasset något ändå. 

Anmälde mig och Pippi till en tävlingslydnadskurs för ett bra tag sedan. Blev så glad när Emma tipsade mig om den. Skulle vara en bra instruktör och det skulle bli kul att gå ihop med Emma! Dessutom så är det en morgonkurs. Kanon då jag nästan alltid jobbar på kvällarna! 
Tyvärr så fick jag sva att vi bara blev reserver. Blää.. typiskt! MEN! Så hörde Emma av sig häromdagen och sa att det nu stod på hemsidan att det fanns en plats kvar. Först blev jag jätteirriterad eftersom jag hade blivit lovad att stå på en reservlista, något de tydligen glömt bort... Men nu är jag så taggad! Ska bli skitkul att gå kurs! Jag ska få vara elev. Jättenyttigt och kul! :D 

Idag beställde jag träningshäftet som hör till "med sikte på 10:an" som vi ska ha till kursen. Med i beställningen råkade visst ett par böcker till följa... Bl a canis tjocka lydnadsbibel. Har velat ha den SÅÅÅ länge. Så nu hoppas jag att böckerna kommer fort fort!!! 

Är verkligen taggad nu! Jag bara hoppas att det håller i sig såhär nu så att vi kanske äntligen kan komma någon stans. För det vorde ju själva f*n rent ut sagt om vi nu med lite kontinuitet i träningen, bra träningskompisar som motiverar, kurs och nya böcker inte skulle lyckas... 


Imorgon ska vi få hjälp av Hanna med lite positonsträning och kanske lite uppsitt. Har en liten rädsa av att hon kommer plocka ner oss på jorden igen... Jag menar, jag vet att positionen är katastrof, och jag vet att Hanna är ärlig, och att vi nog kommer få höra ett och annat... Men, just nu är jag så glad över att vi faktiskt har något att jobba med. Ett tag satt vi fast i träsket där vi bara kunde göra kontaktövningar kändes det som. Pippi var såå störningskänslig och var man med och trände med någon annan så fick man titta när de tränade moment och när det var vår tur så tränade vi kontakt. Semiroligt.... Kände mig som väldens sämsta och det resulterad i att vi drog oss tillbaka och inte tränade med andra. 

Imorgon ska vi dessutom ha ett studiebesök. Då kommer ett gäng personer som vill kolla lite på vad vi håller på med. Vi ska ha en uppvisning i rallylydnad. Blir jättebra träning för oss. Var ute och satte upp en nybörjarbana och en mästarbana ikväll. Tänkte när jag satte upp mästarbanan att jag verkligen tagit mig vatten över huvudet... Den är klurig, lång och svår. Massa saker som vi inte påbörjat eller är klara med. Jag var tvungen att prova den med Pippi. Men den lilla underbara hunden slutar inte att överraska mig. Hade visserligen lite godis som hjälp, men hon gick som en klocka, så positiv och på. Går hon så imorgon så blir jag stolt! Ska bli spännande... 



 
 
Elisabeth

Elisabeth

30 augusti 2012 22:58

Skoj att du äntligen köpt canisboken!! jag älskar den!!! borde nog bläddra i den lite mer än jag gjort det senaste året hmmm.....

Lycka till på uppvisningen imorgon! kommer säkert gå suuuperbra!!!

Längtar till på tisdag =)

kram

http://merlinomio.wordpress.com

 
Ingen bild

Crissi

30 augusti 2012 23:03

Det ska bli jätteroligt på tisdag! :)
Lovade dig kanske för mycket med mästarbanan. Tänkte inte på att det är ju den jag använder imorgon. Roligare att inte köra samma. Men vi kan ta en annan klurig mästarbana på tisdag annars. Vi ska nog få ihop nåt bra. :)

Känns gött att skriva att vi ses snart!

 
Therese

Therese

31 augusti 2012 07:37

Kul med kurs och spännande med ny bok.
Avis jag blir att ni ska träffas ;)
Hade gärna kommit på någon rolig träningsträff nån gång.
Ha det toppen och lycka till med uppvisningen kram från oss

http://www.hesan.wordpress.com

 
Ingen bild

Crissi

31 augusti 2012 18:53

Du får jättegärna hänga på!!! Hade varit jätteroligt!

 
Elisabeth

Elisabeth

2 september 2012 19:16

Ja Therese du får oxå komma nästa gång!!
Kanske kan vi ta det nånstans mitt emellan nånstans för oss alla :P vi bor ju typ i vars en ände av landet känns det som ;)

Crissi mig spelar det ingen roll vad för bana vi kör haha. Såklart vi inte ska köra den smo du precis tränat.

Ses i övermorgon :P

http://merlinomio.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crissi - 20 februari 2013 15:34


 Hoppas på turen. Turen att vinna ett presentkort på Halmstad Hundsim. Ni kan också vara med. Klicka på bilden så kommer ni till tävlingen.      ...

Av Crissi - 5 februari 2013 15:54

Igår hade vi avslutning på platsliggningskursen för Hanna.  Kursen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, hade tänkt gå med både Jennie och Pippi. Men då kursen hamnade precis brevid ett IPO-gäng som låter VÄLDIGT mycket så blev det lite för bra...

Av Crissi - 25 januari 2013 22:18

Jag förstår inte riktigt varför en del hela tiden måste välja sida. Väljer man att gilla en sak så tycks det per automatik vara så att man måste ogilla motsatsen eller alternativen.    Så känner jag ibland med en del hundsporter som finns. Som nä...

Av Crissi - 19 januari 2013 01:20

Min hjärna känns helt seg just nu. Lite som att den badar i kolasås. Tyvärr känns den så allt oftare nu för tiden, vet inte om det har varit ovanligt mycket tankar som trängs i den eller om det är den här nya höga åldern som infann sig för ett par da...

Av Crissi - 18 januari 2013 00:29

I tisdags vilade vi, men igår var Pippi bra igen så på kvällen åkte vi på platsliggningskursen. Första passet körde vi hakan i backen när jag lämnar henne. Hon har haft en tendens att lägga den fint i backen när jag står vid henne, men sen lyfta när ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards