lurvtussarna

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2012

Tävlingar utan tävlan

Av Crissi - 26 augusti 2012 23:46

Har faktiskt fått till ett par pass med positionsträning. 
Tränade med Kikki i Ängelholm i fredags och det verkar ha gett resultat. :) 

Pippi drar gärna framåt och blir då sned. Hon har fullt fokus på sin belöning och även om jag försöker kasta den bakåt så är jag för långsam. Hon hinner flyga fram innan jag fåt upp leksaken och kastat den bakåt. 
Men med Kycklingen som extern bakom och ett klick och varsågod när hon går fint så har det blivit mycket bättre! 
Hon har blivit väldigt duktig på att jobba med extern över lag.


Jag hoppas verkligen att den känslan vi har just nu håller i sig! Hon är underbar att träna ihop med, jag bara njuter. 

Jag är så löjligt förtjust i denna lilla vovven. Kan sitta och titta på henne och bli helt varm i kroppen. 


Igår var vi och dömde rallylydnad för en rasklubb. Pippi var med. Fick passa på att träna lite under all väntan. 
Jag har alltid varit så rysligt imponerad över folk som kan lägga sin hund någon sans och sen ligger den där medan de gör andra saker. Så ville jag ha det med Pippi tänkte jag innan jag skaffade henne. 
Vi har kommit en väldigt god bit på vägen. Jag lade henne mitt på planen medans jag byggde bana. Hon hade massa skällande hundar och människor som rörde sig runt sig och en som körde agility precis bredvid, men Pippi bara låg där och tittade. 
Sen skulle jag gå och äta lunch. Lade henne vid ett tält som sålde hundtillbehör och frågade en kille där om han ville hålla ett öga på henne när jag gick in och tog mat. Vill inte att någon annan hund ska gå fram till henne när hon ligger sådär. Det här blev lite ett test, för jag tror inte att jag har gått undan sådär tidigare så att hon inte ser mig på en längre stund. 
Men när jag kom tillbaka så var killen bara såå imponerad och han trodde knappt att det var en hund. 
Jag tror jag växte två meter! Det är en sån jäkla go känsla när man ser resultat av träning. Ska verkligen försöka komma ihåg det här till nästa svacka. :) 

Lite lydnadsträning hann vi med också och fokuset blir bättre och bättre på nya platser med mycket störning. Lite snusigt vid ingång, det får vi lägga mer tid på. 


Jag fick vara skrivare igår också när de hade den vanliga lydnaden. Det var riktigt intressant. Fick en massa nya tankar och idéer. Fick se de tävlande ekipagen från riktigt nära håll och fick höra hur domarna resonerade och poängsatte. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crissi - 20 februari 2013 15:34


 Hoppas på turen. Turen att vinna ett presentkort på Halmstad Hundsim. Ni kan också vara med. Klicka på bilden så kommer ni till tävlingen.      ...

Av Crissi - 5 februari 2013 15:54

Igår hade vi avslutning på platsliggningskursen för Hanna.  Kursen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, hade tänkt gå med både Jennie och Pippi. Men då kursen hamnade precis brevid ett IPO-gäng som låter VÄLDIGT mycket så blev det lite för bra...

Av Crissi - 25 januari 2013 22:18

Jag förstår inte riktigt varför en del hela tiden måste välja sida. Väljer man att gilla en sak så tycks det per automatik vara så att man måste ogilla motsatsen eller alternativen.    Så känner jag ibland med en del hundsporter som finns. Som nä...

Av Crissi - 19 januari 2013 01:20

Min hjärna känns helt seg just nu. Lite som att den badar i kolasås. Tyvärr känns den så allt oftare nu för tiden, vet inte om det har varit ovanligt mycket tankar som trängs i den eller om det är den här nya höga åldern som infann sig för ett par da...

Av Crissi - 18 januari 2013 00:29

I tisdags vilade vi, men igår var Pippi bra igen så på kvällen åkte vi på platsliggningskursen. Första passet körde vi hakan i backen när jag lämnar henne. Hon har haft en tendens att lägga den fint i backen när jag står vid henne, men sen lyfta när ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards