lurvtussarna

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2012

Uppsittning, kvarsittning och rast.

Av Crissi - 21 augusti 2012 22:48

Var och tränade i Laholm med Emma idag. Hade bara Pippi med mig denna gången. Vi försökte få till uppsitten och se tränade vi lite linförighet. 
Min plan var att Emma skulle kläcka någon briljant superlösning som skulle fixa våra usla uppsitt. Jag har försökt få till dem med att få henne att "sitta vackert" och sen slå ner tassarna i backen. Och att få in det tänket även från liggande. Det har gått uselt! Fint i teorin, bajs i den bittra verkligheten! 


Emma gjorde klart för mig att jag ju klickar för att vara i luften och inte slå tassarna i backen, vilket resulterar i en hund som sitter och balanserar jättesnyggt och slänge i luften. Jag fattar inte hur jag i hela fridens namn kan ha missat detta?!?! 


Gör om, gör rätt! Ska ge det en chans till och börja om från början för att se om vi kan få till det. 
Annars kanske vi ska prova med stilla framtassar på en kloss och röra baken istället. Såg en jäkla snygg film på en som hade det... 
Mitt problem är ju att jag inte gillar att peta och hålla på en massa. Jag vill bara att det ska fungera... Och det gör det ju kanske inte alltid. :P

Fritt följ gick bättre. Blev väldigt förvånad över loppans uthållighet idag. Hon gick långt med fin fokus och utan ljud. Tyckte hon var jätteduktigt. Visst, något tapp någon gång, men hon hittade tillbaka själv utan att jag behövde rätta eller påminna. 
Sen är det ju positionen, den är katastrof! Där har vi en hel del att jobba med.
Jag tycker att högersvängarna börjar bli lite lite bättre. 

Det största fokuset just nu ska nog läggas på positionen tror jag.

 
 
Therese

Therese

22 augusti 2012 07:30

Hej
Kul att du pillar lite fastän att du inte tycker det är världens roligaste.
Tänk på när du tränar linförigheten att du tränar dom olika sakerna för sig.
Kontakt, possition, långa sträckor, svängar mm.
Och inte gå så många steg i taget.

Det kommer säkert bli bra i slutändan =)
Kram på er

http://www.hesan.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crissi - 20 februari 2013 15:34


 Hoppas på turen. Turen att vinna ett presentkort på Halmstad Hundsim. Ni kan också vara med. Klicka på bilden så kommer ni till tävlingen.      ...

Av Crissi - 5 februari 2013 15:54

Igår hade vi avslutning på platsliggningskursen för Hanna.  Kursen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, hade tänkt gå med både Jennie och Pippi. Men då kursen hamnade precis brevid ett IPO-gäng som låter VÄLDIGT mycket så blev det lite för bra...

Av Crissi - 25 januari 2013 22:18

Jag förstår inte riktigt varför en del hela tiden måste välja sida. Väljer man att gilla en sak så tycks det per automatik vara så att man måste ogilla motsatsen eller alternativen.    Så känner jag ibland med en del hundsporter som finns. Som nä...

Av Crissi - 19 januari 2013 01:20

Min hjärna känns helt seg just nu. Lite som att den badar i kolasås. Tyvärr känns den så allt oftare nu för tiden, vet inte om det har varit ovanligt mycket tankar som trängs i den eller om det är den här nya höga åldern som infann sig för ett par da...

Av Crissi - 18 januari 2013 00:29

I tisdags vilade vi, men igår var Pippi bra igen så på kvällen åkte vi på platsliggningskursen. Första passet körde vi hakan i backen när jag lämnar henne. Hon har haft en tendens att lägga den fint i backen när jag står vid henne, men sen lyfta när ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards