lurvtussarna

Direktlänk till inlägg 2 juni 2012

Äntligen! Där satt den! Efter regn kommer solsken.

Av Crissi - 2 juni 2012 21:08

Idag var det tävlingsdax igen.

Resan bar av söderut idag, hela vägen ner till Burlöv. Jag har egentligen bestämt mig för att inte åka långt och tävla. Jag blir så stessad då och känner en enorm press att jag måste prestera eftersom vi har åkt så långt. Men det gick förvånadsvärt fort och smidigt att köra dit så den tanken försvann rätt snabbt. 


Idag var målet att handla Pippi bättre efter att ha skött mig katastrof senast. Ett mål som jag tyckte jag uppnådde med bravur. Jag är faktiskt riktigt nöjd över min handling. Jag satt i bilen på vägen ner och övade (tur att ingen hörde) på hur jag brukar säga orden och på hur jag skulle låta. "-Sitt, ligg, fot, bra!" Vår runda kändes som en träningsbana, naturligt och avslappnat och det verkade Pippi också tycka.
Jag fick ett förarfel på skylten "Sitt, gå ifrån kalla in i fart" -3p. Domaren tyckte att jag växlade tempo och gick för långsamt där. Nja...  kändes inte helt okej, men jag får väl köpa det, tyckte hon missade något annat fel vi gjorde så det jämnar nog ut sig. :) 
Vi fick -3p för bristande sammarbete på en skylt också där vi tappade kontakten lite. Tror det var en 270 grader höger. Högersvängarna måste vi jobba på, hon försvinner gärna lite där.
Annars gick det kanon! Starten kändes bra, hon hängde på fint. Vi gick väldigt nära honnörsekipaget, och i jämnhöjd med honnören skulle vi göra ett framförbyte. Det var ett litet orosmoment för mig att hon skulle bry sig om den hunden, men det gjorde hon kanon!! 
Vi fick ihop 96p och kom trea. Är så nöjd och stolt! :)


 



En Pippi utan päls... (...pälsen ligger på våra golv.)


Jennie gjorde sitt absoluta bästa idag. Hon kämpade verkligen, men det är inte lätt när man är rädd för åskan och metallcontainrar som låter äckligt! 
Men jag är så nöjd med hennes prestation. Visst hade det varit kul att bli uppflyttad, men det tar vi en annan gång. Hade det varit för ett par år sedan så hade jag inte haft kvar henne på banan idag, så att hon faktiskt hade roligt imellanåt trots ljuden är ett stort framsteg! :) 
Och den glädjen hon hade förra tävlingen sitter kvar ännu! Igår när vi var ute och tränade så var det samma känsla om inte ännu tokigare. Hon var helt galen! Jag älskar när hon är sådär glad och galen. Hon ville sno leksaken i åttan, men det fick hon inte, sen när vi kom i mål och jag sa varsågod till hennes belöning så spang hon tillbaka och snodde åttans leksak och sprang helt galna ärevarv som när hon var valp. Då går det ju inte att göra annat än att bara stå och skratta och njuta av att ens gamla hund som i perioder har varit så hängig och stel att man har funderat på att ta bort henne, ser sådär galen och lycklig ut! Det är nog väldigt mycket tack vare Halmstad hundsim, simträningen och vibben. Jag blir nästan gråtfärdig. 
Sen snodde hon ett vedträ också på vägen tillbaka som hon skulle busa med. Hon är att bra söt, min lurvtuss!


En massa trevliga människor och hundar träffade vi idag också. Stannde kvar och hejdade på ett gäng i mästarklassen också. Stort grattis till Ida som blev rallymästare med Ziri idag! 
Grattis även till er andra som fick jättefina resutat! :) 


Rolig bana hade vi också tyckte jag. Lite annorludna mot de andra vi har haft. Det var en helt ny domare för mig som jag inte tävlat för tidigare. 



   

 
 
Elisabeth

Elisabeth

2 juni 2012 22:47

Jättestort grattis igen!!!! Ni var superduktiga!!!

http://merlinomio.wordpress.com

 
Ingen bild

Ingrid o Bellman

2 juni 2012 23:30

Så duktiga ni är. Grattis.

 
Linda

Linda

3 juni 2012 15:21

GRATTIS!!

http://millieville.com

 
Anna

Anna

3 juni 2012 22:17

Det glädjer mig att Jennie mår så mkt bättre, är pigg och galen!! Det är kul att ha er här, och väldigt kul att se hur duktiga dina hundar är i bassängen!!

http://www.halmstadhundsim.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crissi - 20 februari 2013 15:34


 Hoppas på turen. Turen att vinna ett presentkort på Halmstad Hundsim. Ni kan också vara med. Klicka på bilden så kommer ni till tävlingen.      ...

Av Crissi - 5 februari 2013 15:54

Igår hade vi avslutning på platsliggningskursen för Hanna.  Kursen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, hade tänkt gå med både Jennie och Pippi. Men då kursen hamnade precis brevid ett IPO-gäng som låter VÄLDIGT mycket så blev det lite för bra...

Av Crissi - 25 januari 2013 22:18

Jag förstår inte riktigt varför en del hela tiden måste välja sida. Väljer man att gilla en sak så tycks det per automatik vara så att man måste ogilla motsatsen eller alternativen.    Så känner jag ibland med en del hundsporter som finns. Som nä...

Av Crissi - 19 januari 2013 01:20

Min hjärna känns helt seg just nu. Lite som att den badar i kolasås. Tyvärr känns den så allt oftare nu för tiden, vet inte om det har varit ovanligt mycket tankar som trängs i den eller om det är den här nya höga åldern som infann sig för ett par da...

Av Crissi - 18 januari 2013 00:29

I tisdags vilade vi, men igår var Pippi bra igen så på kvällen åkte vi på platsliggningskursen. Första passet körde vi hakan i backen när jag lämnar henne. Hon har haft en tendens att lägga den fint i backen när jag står vid henne, men sen lyfta när ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards