lurvtussarna

Direktlänk till inlägg 10 april 2012

Grattis lilla Jennie! Världens bästa lurvtuss!

Av Crissi - 10 april 2012 14:04

För nio år sedan satt jag i ett litet rum i en villa i Hjälmshult. Jag hade fått tillbringa natten i gästrummet bredvid, men det var inte mycket till sömn den natten.

Jag blir helt pirrig bara jag tänker på den där dagen, och det är ingeting mot vad jag var då! Vi satt och väntade på att Lovis skulle få sina valpar. Två tikar var det tvunget till att bli, för att jag skulle få min alldeless första egna hund. Gissa om det var speciellt!

Gott om hanar var det, och så kom en tik, och så hanar igen. Sju stycken hanar blev det, men så kom tik nummer två också, vilken lycka!! Nio valpar totalt och den lilla svarta tiken med sned vit krage på vänster sida skulle bli min. Hon skulle heta Jennie.

Jag satt där vid hennes sida när hon tittade ut, nu ligger hon här vid min.
Det är så häftigt och jag är så tacksam att jag fick vara med när Jennie kom och att hon fick bli min.
Jennie är en speciell hund, en mycket speciell hund! Det är svårt att beskriva på vilket sätt, jag tror man måste leva med henne för att förstå. Har man gjort det så förstår man direkt!

Att tänka på att Jennie blir äldre skrämmer mig. Jag blir riktigt livrädd. Att titta in i hennes vackra ögon och se de börjar grumla sig och inte ha samma glöd längre, att se hur stel hon kan vara när hon reser sig, eller hur dålig päls hon har fått blir en påminnelse om att hon inte alltid kommer ligga där vid mina fötter. Jag får då lätt dåligt samvete på att jag kanske borde ha gjort saker annorlunda, prioriterat annorlunda eller kanske ha gett henne ännu mer tid och kärlek. För Jennie förtjänar att leva som den drottning hon är! Endast det bästa är bra nog till henne! Hon är en sann livsnjutare.

Idag har Jennie fått åka med i bilen och vi har inhandlat diverse presenter, en flygekorre, torkad kyckling, tonfiskpastej på tub, och favoriten KÖTTBULLAR!!
Så fort det blir bättre väder och matte är mindre förkyld så ska Jennie få ett blodspår också i födelsedagspresent. 


 
Jennie när hon var valp. 

 
En valpbild till. :) 

 
Jennie var här ca 1,5 år. (Tillsammans med pappa och Zorro.)

 
Jennie för en vecka sedan. 

 

 
 
Ingen bild

Eva Toresson

10 april 2012 17:12

Så himla lik sin syster :) Diva är kvar här i byn hos en kvinna som gör allt för Diva. Hon mår jättebra, jag träffade henne för någon vecka sedan.

 
Linda

Linda

30 april 2012 14:21

Ett försenat men välmenat - GRATTIS JENNY!!!

http://millieville.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crissi - 20 februari 2013 15:34


 Hoppas på turen. Turen att vinna ett presentkort på Halmstad Hundsim. Ni kan också vara med. Klicka på bilden så kommer ni till tävlingen.      ...

Av Crissi - 5 februari 2013 15:54

Igår hade vi avslutning på platsliggningskursen för Hanna.  Kursen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, hade tänkt gå med både Jennie och Pippi. Men då kursen hamnade precis brevid ett IPO-gäng som låter VÄLDIGT mycket så blev det lite för bra...

Av Crissi - 25 januari 2013 22:18

Jag förstår inte riktigt varför en del hela tiden måste välja sida. Väljer man att gilla en sak så tycks det per automatik vara så att man måste ogilla motsatsen eller alternativen.    Så känner jag ibland med en del hundsporter som finns. Som nä...

Av Crissi - 19 januari 2013 01:20

Min hjärna känns helt seg just nu. Lite som att den badar i kolasås. Tyvärr känns den så allt oftare nu för tiden, vet inte om det har varit ovanligt mycket tankar som trängs i den eller om det är den här nya höga åldern som infann sig för ett par da...

Av Crissi - 18 januari 2013 00:29

I tisdags vilade vi, men igår var Pippi bra igen så på kvällen åkte vi på platsliggningskursen. Första passet körde vi hakan i backen när jag lämnar henne. Hon har haft en tendens att lägga den fint i backen när jag står vid henne, men sen lyfta när ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards