lurvtussarna

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

Linförighet, film.

Av Crissi - 30 oktober 2011 18:06

Okej, angående linförigheten. Den behöver inte vara perfekt för min del, inte än i alla fall! 
Men den behöver ju inte bli sämre och sämre... Såhär såg det ut på vår första tävling. Och ni får bortse ifrån att jag ser ut som en stlopererad krumryggad räka när jag går... Jag vet jag inte för mig optimalt, och jag vet inte varför jag såg ut sådär...
 

Det tyckte jag var helt okej. I alla fall om man jämför med hur det ser ut nu när hon dammsuger hela marken och inte ens ser ut som hon har sett ett koppel tidigare i sitt liv!
Dessutom så hade hon päls på denna filmen. Nu ser hon ut som en nakenhund. :P

Men jag undrar om det bara har med vår träning att göra eller om hon är i någn slags period. Inte för att jag vill skylla ifrån mig, men det känns som att hon i allmänhet är rätt trotsig och testig av sig just nu. Vi får väl se...



 
 
Therese

Therese

30 oktober 2011 18:20

Vilken fin kontakt hon har =)
Slappna av lite. Ni kommer att klara det.
Tänk på att gå med blicken framåt.
Släpp ner din vänstra arm och framför allt. Slappna av =)
Hon ser jätte fin ut.
jag tror ni kommer fixa detta gallant om du ger det lite tid och jobbar lite på din nervositet oxå.
Hon känner ju så klart om du e lite konstig.
Hade varit roligt att träffas med hundarna och kanske tillomed träna någon gång.
Få se er in action =)
Stor kram på er

http://hesan.wordpress.com

 
Hanna

Hanna

30 oktober 2011 18:27

Kommer inte ihåg hur du gick när vi tränade sist, men jag kan inte minnas att du gick så med händerna. Har du ngn film från dagen?

http://kennelblagul.blogspot.com/2011/10/arets-hun

 
Crissi

Crissi

30 oktober 2011 18:42

Nej, efter den här gången så jag jag försökt jobba mycket med att få upp kroppen, fram blicken och ner händerna. Så det brukar inte se ut så nu. :)
Jag har tyvärr ingen film ifrån idag. Denna gången är enda gången min sambo och tillika filmare var med mig. Jag har några vanliga bilder ifrån Smålandsstenar som en publikare tog till mig. :)

http://www.lurvtussarna.bloggplatsen.se

 
Crissi

Crissi

30 oktober 2011 18:47

Det hade varit jätteroligt att träffas Therese! Jag har ju inte träffat din nye kille heller. Han såg så stor ut på filmen i din blogg nu! :)
Jo, på den här filmen såg hon rätt fin ut, problemet är att hon inte går sådär längre...
Tack för peppet, det behövs idag! :)

http://www.lurvtussarna.bloggplatsen.se

 
Therese

Therese

31 oktober 2011 21:50

Vi få se till att kunna träffas så klart =)
Bara allt som ska klaffa bara =) eftersom ni är en bit iväg.
Men en aussie träff/träning hade ju varit kul =)

Min nya han är en goding =) Helt galen hehe..
Dock ska han in på operation nu på torsdag så vi får se hur hans liv kommer se ut. Vi vet ingenting just nu.
Men om eller när han blir frisk så får du gärna träffa honom.
ja han är nästan lika stor som Diva nu.

Hmm tänk på att du tränar dom olika delarna för sig. Bryta ner det ordentligt.
Kontakt, possition, mm. träna hennes uthållighet i alla delar
Du ska torrgå mycket utan hund.
Lägga på störning i olika grader och när hon fixar det kan du ju utöka, sätta ihop allt och kräva mera.
Allt tar sin tid det kommer att bli bra tro mig jag har oxå varit där du är.
En dag så släpper det bara. Man får bara inte ge sig.
Stor kram =)

http://hesan.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crissi - 20 februari 2013 15:34


 Hoppas på turen. Turen att vinna ett presentkort på Halmstad Hundsim. Ni kan också vara med. Klicka på bilden så kommer ni till tävlingen.      ...

Av Crissi - 5 februari 2013 15:54

Igår hade vi avslutning på platsliggningskursen för Hanna.  Kursen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, hade tänkt gå med både Jennie och Pippi. Men då kursen hamnade precis brevid ett IPO-gäng som låter VÄLDIGT mycket så blev det lite för bra...

Av Crissi - 25 januari 2013 22:18

Jag förstår inte riktigt varför en del hela tiden måste välja sida. Väljer man att gilla en sak så tycks det per automatik vara så att man måste ogilla motsatsen eller alternativen.    Så känner jag ibland med en del hundsporter som finns. Som nä...

Av Crissi - 19 januari 2013 01:20

Min hjärna känns helt seg just nu. Lite som att den badar i kolasås. Tyvärr känns den så allt oftare nu för tiden, vet inte om det har varit ovanligt mycket tankar som trängs i den eller om det är den här nya höga åldern som infann sig för ett par da...

Av Crissi - 18 januari 2013 00:29

I tisdags vilade vi, men igår var Pippi bra igen så på kvällen åkte vi på platsliggningskursen. Första passet körde vi hakan i backen när jag lämnar henne. Hon har haft en tendens att lägga den fint i backen när jag står vid henne, men sen lyfta när ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards