lurvtussarna

Direktlänk till inlägg 27 juli 2011

Någon som vill ha en beardis?

Av Crissi - 27 juli 2011 00:08

Tränade varsitt pass med hundarna igår. 

Har försökt förlänga sträckan lite väl mycket med Pippi på fotgåendet under en tid så igår gick jag tillbaka o tränade lite grunder. Klickade spontana ingångar. Tränade lite på högersvängar (som vi tycker är svårt) och så belönade jag när hon hade fin position.


Idag tränade vi igen fast ute. Gick då tillbaka till att träna sträcka och fick genast fin belöning på gårdagens träning. Hon gjorde sitt bästa fotgående någonsin! Lite snett ibland, men hon höll ihop bra och länge (för att vara oss). Synd bara att hennes matte råkar vara en usel kastare! Jag blev jätteglad, belönade med lite kamp och skulle sen kasta hennes grej så hon fick springa, för det gillas. Men jag slänger den ju rätt upp i trädet, så det var inte mycket till bra belöning hon fick för den prestationen.


Ställandet måste vi lägga mer tid på. Läggandet satt fint idag, vet inte riktigt om det var tur...

Inkallningen gillar hon, ska bara nöta ingångarna så att de alltid är så fina som hon kan göra. Men en tids träning med hjälp av platta har gjort dem klart bättre!

Apporten tycker jag hon kan fint. Hoppet har vi inte tränat så mycket, men det tror jag inte ska bli några problem.

Börjar bli sugen på att testa en tävling snart. Vet inte riktigt om vi kommer klara fotgåendet och om vi kommer hålla ihop bara... Ska vi verkligen våga?!


Tränade med Dogge igår också. Har beslutat mig för att fixa en tävlingslincens till honom. Utan mål har jag svårt att finna motivation för att träna med honom, och veta vad jag ska träna och göra det helhjärtat. Och Andy gör inte så mycket med honom....
Mitt mål med honom är att tävla rallylydnad, viltspår och kanske testa en freestyletävling. Så får vi se om det blir något av det. :)


Jennie fick också ett pass igår. Fick till en riktigt bra platsliggningsträning.
Annars är hon rätt billigt just nu. :P
Hon är skendräktig och allmänt knäpp. Piper, skäller, bäddar sönder sina sängar och krafsar så man inte kan sova. Men droppen var idag när hon hon för 100ande gången badade ute i dammen för att sen springa igenom hela huset och skaka på sig. Ganska irriterande!
Men hon har sin charm ändå...  


 
 
Ingen bild

Andy

27 juli 2011 09:53

Alltid härligt att spåra beardisar med moppen på deras blöta segertåg igenom huset... Jennie 1 Husse 0.

 
Ingen bild

Emelie

27 juli 2011 10:31

Haha, snyggt att kasta upp belöningen i ett träd... Var det den gula pippin? ;)

 
Crissi

Crissi

28 juli 2011 14:00

Nej, kycklingen fastnar inte så lätt i trädet. :P
Detta var ett flätat rep med en repboll på. Hade otroligt bra fastningsförmåga!

http://www.hundratioprocent.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crissi - 20 februari 2013 15:34


 Hoppas på turen. Turen att vinna ett presentkort på Halmstad Hundsim. Ni kan också vara med. Klicka på bilden så kommer ni till tävlingen.      ...

Av Crissi - 5 februari 2013 15:54

Igår hade vi avslutning på platsliggningskursen för Hanna.  Kursen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, hade tänkt gå med både Jennie och Pippi. Men då kursen hamnade precis brevid ett IPO-gäng som låter VÄLDIGT mycket så blev det lite för bra...

Av Crissi - 25 januari 2013 22:18

Jag förstår inte riktigt varför en del hela tiden måste välja sida. Väljer man att gilla en sak så tycks det per automatik vara så att man måste ogilla motsatsen eller alternativen.    Så känner jag ibland med en del hundsporter som finns. Som nä...

Av Crissi - 19 januari 2013 01:20

Min hjärna känns helt seg just nu. Lite som att den badar i kolasås. Tyvärr känns den så allt oftare nu för tiden, vet inte om det har varit ovanligt mycket tankar som trängs i den eller om det är den här nya höga åldern som infann sig för ett par da...

Av Crissi - 18 januari 2013 00:29

I tisdags vilade vi, men igår var Pippi bra igen så på kvällen åkte vi på platsliggningskursen. Första passet körde vi hakan i backen när jag lämnar henne. Hon har haft en tendens att lägga den fint i backen när jag står vid henne, men sen lyfta när ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards