lurvtussarna

Direktlänk till inlägg 24 juli 2011

Sjöbad

Av Crissi - 24 juli 2011 21:46

Gjorde ett klipp idag på foderexpressen.se. De sålde 12kg eukanuba rasfoder för 299kr. Så vi köpte två påsar som kommer hem till dörren. Hoppas det fungerar bra. :) i så fall får vi 24kr mat för samma pris som vi brukar få 15kg för. 


Skulle åka ner till sjön o simma hundarna för ett tag sedan, men jag blev rätt snopen när jag kom ner för då gick där kossor. Så det blev ingen simtur den dagen. 
Men idag åkte vi till en annan sjö istället.
Jag är glad att jag bara tog med mig Pippi denna gången för vid strandkanten låg en enorm död gädda. Pippi rörde den inte, men så snäll hade Jennie INTE varit! Urk!
Pippi fick simma några vändor, men det var blåsigt, blött och kallt så jag och Andy (ja, jag fick med mig honom!!) blev snabbt frusna av att stå still.
Jag fick dock honom till att hjälpa mig att träna lite budföring. Vi har tränat rätt mycket med att skicka henne mellan oss i hemmet. Hon springer då till den andre och duttar i handen. Så att springa mellan oss tyckte hon redan var skoj. Nu skulle vi få till det med synlig förare som står still, på ett nytt kommando och med ingång.
Det gick ganska bra. Hon tar lätt till ljud när hon blir fruktrerad för att hon inte förstår eller för att hon tycker det är roligt. Hon satte sig bredvid Andy, men med en ganska dålig ingång, Andy blev osäker på vad han skulle göra och tittade på mig, då blev Pippi osäker på vad hon skulle göra, hon testade att lägga sig och sen kom det ljud. Sen var hon lite ljudig. Men sen gjorde hon några riktigt snygga skick och hon fick sin älskade kyckling. Hon verkar gilla det skarpt, tror det kan bli bra! :)


Tycker hon blir bättre och bättre på att jobba på nya ställen. Hade bara jag varit lite duktigare på att träna lite oftare så hade hon kunnat bli grym...

 
 
Therese

Therese

26 juli 2011 23:44

Grattis till era Rally tävlingar =) Va duktiga ni är, Jätte kul
Inge filmer på er ?? Hade varit kul ;)

Tack för alla fina ord om oss ibloggen =)
Hade inte tänkt att komma ner på den träffen. Gillar inte att åka långt själv :/
Hade varit jätte roligt att få höra vad du tycker om vårt program. Bra/dåliga saker och kanske lite tips =)
Ha det toppen och lycka till i fortsättningen med dina rally tjejer
kram

http://www.hesan.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crissi - 20 februari 2013 15:34


 Hoppas på turen. Turen att vinna ett presentkort på Halmstad Hundsim. Ni kan också vara med. Klicka på bilden så kommer ni till tävlingen.      ...

Av Crissi - 5 februari 2013 15:54

Igår hade vi avslutning på platsliggningskursen för Hanna.  Kursen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, hade tänkt gå med både Jennie och Pippi. Men då kursen hamnade precis brevid ett IPO-gäng som låter VÄLDIGT mycket så blev det lite för bra...

Av Crissi - 25 januari 2013 22:18

Jag förstår inte riktigt varför en del hela tiden måste välja sida. Väljer man att gilla en sak så tycks det per automatik vara så att man måste ogilla motsatsen eller alternativen.    Så känner jag ibland med en del hundsporter som finns. Som nä...

Av Crissi - 19 januari 2013 01:20

Min hjärna känns helt seg just nu. Lite som att den badar i kolasås. Tyvärr känns den så allt oftare nu för tiden, vet inte om det har varit ovanligt mycket tankar som trängs i den eller om det är den här nya höga åldern som infann sig för ett par da...

Av Crissi - 18 januari 2013 00:29

I tisdags vilade vi, men igår var Pippi bra igen så på kvällen åkte vi på platsliggningskursen. Första passet körde vi hakan i backen när jag lämnar henne. Hon har haft en tendens att lägga den fint i backen när jag står vid henne, men sen lyfta när ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards