lurvtussarna

Alla inlägg den 4 maj 2011

Av Crissi - 4 maj 2011 00:18

Var iväg på träning idag med Pippi och Jennie. 
Jag kände mig lite splittrad när jag skulle iväg. Det är många saker som snurrar runt i huvudet just nu! Trodde jag var sent iväg också och att jag skulle komma i sista sekund, men det tog inte alls så lång tid att köra som jag trodde. Skulle in i affären och köpa lite korv också, men det gick också väldigt smidigt så när jag kom fram hade jag nästan en halvtimme till godo att förbereda mig på.

Lyckades samla ihop mig rätt bra tycker jag.


Jag började med Jennie. Vi tränade lite apport till att börja med. Jag måste säga att jag är sjukt stolt över hur långt vi har kommit med apporten. Hon tar nu METALL!! Helt galet! Vi ska få till ingångarna nu också bara. det går sådär... Men den knuten ska vi väl också reda ut. Fick bra verktyg med mig idag och ska fortsätta träna på dem.

Sen började vi titta på hopp, sitt, hopp. Det har vi inte tränat alls innan.
Det var kul! Vi fick hjälp med både uthoppet och att kunna sitta på håll. Det ska vi nog kunna få till. Kul att börja med nya saker trots att hon inte är så ung längre. Hon gillar verkligen det! Och att hoppa har hon ju alltid älskat. Måste köpa mig ett riktigt lydnadshinder. Har bara ett enkelt agilityhinder idag.
Har i alla fall lite att jobba med här nu. Att sitta, ligga eller stå på avstån är ju lite knepigt för Jennie, hon vill gärna vara nära.


Hon var väldigt taggad idag i alla fall. Helt galen. Inget knussel alls med att vi var på en ny plats. Hon gillade stället skarpt. :)
Hon fick dock ett ryck och skulle skälla på en bil som körde förbi utanför staketet, man vet aldrig riktigt vad som kan hända med Jennie. Hon är full av överraskningar.  


Sen var det lilla Pippi. Vi tränade först lite fotgående och stegförflyttningar. Det blir bättre och bättre. Jag tappade henne lite på första försöket, men det andra gick bra. Stegförflyttningarna gjorde hon fint idag. Bad Jenny titta på högersvängarna och de såg tydligen bra ut. Trodde inte att de var så fina så jag har inte vågat göra så många då jag inte ser så bra själv. 
Jag fick tips om hur jag kan flytta mina fötter vid stegförfyttningar till vänster.

Sen testade vi rutan. Den har vi inte tränat alls innan.
Till min stora förvåning så kom Pippi ihåg tasstargeten. Eller så lärde hon sig den på nolltid. Den har vi inte gjort på evigheter och när vi gjorde den så råkade jag klicka några lägganden på den så det blev fel och jag tröttnade. Idag ställde hon sig jättefint på den!
Sen fick hon springa till den när den låg långt bak i rutan. Hon var så duktig. Hon är söt min lilla pingla när hon tänker och ska göra nya saker. En gång testade hon att backa in i rutan. :)
Men det blev rätt bra till slut och jag fick masa bra tips. Nu ska vi fortsätta med detta.


Hon flyter ut lite mellan träningspassen, men jag har nog själv lite dåligt fokus då. Ska försöka bli bättre på att lägga henne ner vid pauserna.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards