lurvtussarna

Direktlänk till inlägg 24 mars 2011

Äntligen kan vi bura in dem jävlarna!!

Av Crissi - 24 mars 2011 10:50

Inte en dag för sent brukar man säga, skulle istället vilja säga, flera år för sent!! Men nu äntligen ska det bli ändring och tidelag ska förbjudas. Hörde dock att det inte skulle ske förens hösten 2012, att allt ska ta sån tid, begriper inte det! 

Det är i alla fall värt att firas! 

Att de där politikerna äntligen har vaknat, man kan ju undra varför de inte gjort något tidigare. Kanske har alla namnunderskrifter gjort någon nytta? Man vill ju gärna tro det. Känns grymt bra att det ska bli ändring nu i alla fall!! :) 

 
 
Emelie

Emelie

24 mars 2011 13:21

Såg det på nyheterna igår! Som sagt, inte en dag för tidigt! Varför nu det skulle vara lagligt kan man ju undra... Vi har så glyttiga lagar med mycket annat men detta är fan sjukt, och att det blev lagligt nån gång på 70-talet (tror jag det var) är ju också märkligt... Och sorgligt!

http://emelieochpyssel.blogspot.com

 
Crissi

Crissi

24 mars 2011 13:35

Ja, sent var det i alla fall. Sex med djur och sex med en av samma kön gick ju tidigare under samma lag. Så när det blev lagligt för homosexuella att ha sex så blev det också lagligt att ha sex med djur.
Helt sjukt!!

http://www.crissipyssel.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crissi - 20 februari 2013 15:34


 Hoppas på turen. Turen att vinna ett presentkort på Halmstad Hundsim. Ni kan också vara med. Klicka på bilden så kommer ni till tävlingen.      ...

Av Crissi - 5 februari 2013 15:54

Igår hade vi avslutning på platsliggningskursen för Hanna.  Kursen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, hade tänkt gå med både Jennie och Pippi. Men då kursen hamnade precis brevid ett IPO-gäng som låter VÄLDIGT mycket så blev det lite för bra...

Av Crissi - 25 januari 2013 22:18

Jag förstår inte riktigt varför en del hela tiden måste välja sida. Väljer man att gilla en sak så tycks det per automatik vara så att man måste ogilla motsatsen eller alternativen.    Så känner jag ibland med en del hundsporter som finns. Som nä...

Av Crissi - 19 januari 2013 01:20

Min hjärna känns helt seg just nu. Lite som att den badar i kolasås. Tyvärr känns den så allt oftare nu för tiden, vet inte om det har varit ovanligt mycket tankar som trängs i den eller om det är den här nya höga åldern som infann sig för ett par da...

Av Crissi - 18 januari 2013 00:29

I tisdags vilade vi, men igår var Pippi bra igen så på kvällen åkte vi på platsliggningskursen. Första passet körde vi hakan i backen när jag lämnar henne. Hon har haft en tendens att lägga den fint i backen när jag står vid henne, men sen lyfta när ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards