lurvtussarna

Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Crissi - 7 mars 2011 21:04

Det har varit så mycket annat just nu som har snott en massa plats och tid. De stackars hundarna har inte riktigt fått vad de förtjänar. Har inte haft ork och lust att träna så mycket som vi borde. 
Förra veckan kom en vedleverans, eller snarare fem vedleveranser... En jäkla massa ved! Tog upp halva trädgården. Sen hade jag att göra, köra och stapla. Hundarna fick ju visseligen vara ute med mig hela dagarna, men de fick roa sig mest själva. Är en hel del kvar att göra...


I helgen var vi tvungna att hjälpa svärmor. Hon hade köpt en säng nere i Malmö som vi var tvungna att köra hem åt henne, så då tog det hela dagen...


Men, denna veckan ska vi ta igen det! Jag och Jennie ska fortsätta träna stadga och platsliggning, vår akilleshäl. Blir nog lite apportering och snabba lägganden också.

Blev så himla glad förra veckan. När vi var i trädgården så låg en apportbock vid trappan, Jennie hon var klart nyfiken på den. Så jag passade på att ta fram den, testade att hålla fram den, säga apport och sen om jag sa fot eller hit kommer jag inte ihåg, men jag hjälpte henne i alla fall lite med kroppsspråket lite också. Hon har ju inte gillat apportbocken innan och har brukat ta i den motvilligt och sen glatt spottat ut den. Ska hon röra sig, om hon håller i den och jag sen lockar på henne eller be henne gå fot så har hon spottat ut den och sen gjort det jag bett henne. Nu tog hon den och gjorde en snygg ingång med den i munnen. Blev sååå glad! Att gammaltanten aldrig slutar förvåna en! Hon gör framsteg hela iden och knut efter knut löser upp sig. Detta var ett stor hinder som hon klev över! :)  


Med Pippi har jag ingen lika klar plan. Vi borde egentligen jobba mer med störningar. Får se om vi kommer iväg och får till det. 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards