lurvtussarna

Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

Någon som har någon bra grundlydnadskurs för gubbar?

Av Crissi - 26 februari 2011 21:35

Ibland så ligger inte svårigheten i att träna och uppfostra hundarna. Ibland är det gubben som är utmaningen! 


Pippi springer gärna bort och hämtar saker i vedskjulet när jag är med henne i trädgården. Ibland är det småflisor, ibland hela vedträn' som hon kommer ut med. Jag är inte så förtjust i det och har försökt att lära henne att man inte får lov att ta därifrån. Hon brukar vara hyfsat lättlärd, men med just detta har hon varit rysligt envis! Har inte riktigt begripit mig på det. 
Men så häromdagen, så gick det upp ett liljeholmens för mig. Går förbi fönstret och tycker mig se något märkligt i ögonvrån. Går tillbaka och tittar igen. Då ser jag Andy stå där ute på gräsmattan med Pippi och ett vedträ! Andy kastar och Pippi hämtar, tuggar och gör lekinviter, sen jagar de varandra runt och busar med detta. SUCK!


 Så, någon som har någon bra grundlydnadskurs för gubbar? 

 
 
Elisabeth o de blå

Elisabeth o de blå

26 februari 2011 22:00

Precis som med hundar- tydliga kommandon!!!
Andy- NEJ!!!!
hahaha

http://merlinomio.wordpress.com

 
Ingen bild

Mattias

27 februari 2011 18:15

Har du provat att klickerträna honom?

 
Therese

Therese

28 februari 2011 17:55

Men visst är det svårt med en sambo som har egna regler och åsikter om hur saker och ting ska gå till.
Ja har du en bra kurs som vi kan skicka dom på så säg gärna till ;)
kram

http://www.hesan.wordpress.com

 
Liza, Lotus &Pax

Liza, Lotus &Pax

1 mars 2011 10:32

Jamen det går väl alltid att ordna någon form av skjuts, du kan åka med oss om vi bara kan hämta upp dig på något för mig känt ställe ;)

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crissi - 20 februari 2013 15:34


 Hoppas på turen. Turen att vinna ett presentkort på Halmstad Hundsim. Ni kan också vara med. Klicka på bilden så kommer ni till tävlingen.      ...

Av Crissi - 5 februari 2013 15:54

Igår hade vi avslutning på platsliggningskursen för Hanna.  Kursen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, hade tänkt gå med både Jennie och Pippi. Men då kursen hamnade precis brevid ett IPO-gäng som låter VÄLDIGT mycket så blev det lite för bra...

Av Crissi - 25 januari 2013 22:18

Jag förstår inte riktigt varför en del hela tiden måste välja sida. Väljer man att gilla en sak så tycks det per automatik vara så att man måste ogilla motsatsen eller alternativen.    Så känner jag ibland med en del hundsporter som finns. Som nä...

Av Crissi - 19 januari 2013 01:20

Min hjärna känns helt seg just nu. Lite som att den badar i kolasås. Tyvärr känns den så allt oftare nu för tiden, vet inte om det har varit ovanligt mycket tankar som trängs i den eller om det är den här nya höga åldern som infann sig för ett par da...

Av Crissi - 18 januari 2013 00:29

I tisdags vilade vi, men igår var Pippi bra igen så på kvällen åkte vi på platsliggningskursen. Första passet körde vi hakan i backen när jag lämnar henne. Hon har haft en tendens att lägga den fint i backen när jag står vid henne, men sen lyfta när ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards