lurvtussarna

Direktlänk till inlägg 18 februari 2011

Har så mycket skoj att se fram emot!! Är supertaggad!

Av Crissi - 18 februari 2011 22:12

Jag känner mig så sjukt sporrad just nu och det är såå skoj!! Har så länge gått och undrat vart min motivation blivit av, och så nu bara kommer den! Och den är så efterlängtad! :) 


Jag har så många underbara och roliga saker att se fram emot i år! :) 


Jag har bokat in fyra privatlektioner hos Jenny Wibeck. Jenny är så grymt duktig och inspirerande så jag ser verkligen fram emot det! 


Sen har jag en clinic med Kenth Svartberg (som Jenny och Camilla arrrangerar) inbokad också. Den har jag fått av min snälla mamma i födesedagspresent!! :) Det är en heldag, och det ska bli väldigt intressant att se vad han hittar på. Jag har ju läst hans bok, "med sikte på 10:an", har lyssnat på honom en gång på ADVENTure dog conference, men det var ett bra tag sedan. Tänkte jag skulle läsa om hans bok nu. Han är ju jäkligt duktig!! Jag vill bara uppdatera mig lite. :)


Jag har också bokat in ett läger hos Jenny på 2,5 dagar. Ena dagen heter "Tävla med glädje". Lite samma stil som den tävlingsförberedande valpkursen jag gick med Pippi, och den vara bara SÅÅ bra!! Man får ett så himla bra helhetstänk och det blir så kul att träna! Det handlar inte bara om att pilla i detaljer, utan om att knyta ihop allt på ett bra sätt. Hur man ska tänka mellan momenten, hur man ska jobba med belöningarna, hur man kan träna på tävlingar och så tävlingslikt som möjligt liksom samt jobba med målbilder. 
De andra två dagarna tror jag handlar mer om hur man kan träna in moment och detaljer. Ska bli så spännande! Kanske kan få hjälp med lite nya moment i de högre klasserna som jag inte har vågat mig på. :P Behöver iof hjälp med moment i ettan också. Ska bli kul att se alla andra också. Man blir så inspirerad och får massa nya ideér av att titta på andra. Kan lära mig massor av de som håller på med moment som jag inte börjat på också! Ska bli jätteskoj! Längtar så himla mycket!!  


Sen ska här vara en föreläsning med Runar Neass i Halland i maj. Är lite sugen på att gå på den, men vet inte om det kanske är väldigt mycket som jag hört nyligen. Tål att funderas på... Någon som vet om han är duktig föreläsare och rolig att lyssna på? Tror inte jag hört honom innan... 


Jennie och jag har klarat ett första pris i lyndasklass 1 och vi har ett godkännt resultat i anlagsklassen i viltspår sedan tidigare. För att få rasklubbens bronsplakett så måste man klara tre saker på en lista. Det har varit ett av mina mål med Jennie att kunna ta en sån plakett. Jag har länge bara tänkt på den är plaketten, men inte gjort något åt det. Nu har jag börjat göra och inte bara tänka. Nu har vi bara en sak kvar! MH med godkännt skott lär vi aldrig klara!! Vi har testat att valla och göra vallanlagstest, men det klarade vi inte den gången. Jennie ville inte bli styrd, hon ville bara gå på ett håll. När hon inte fick göra som hon ville så tröttnade hon fort och ville hellre leka. Min lilla sötnos, hon har verkligen en egen åsikt! :) 
Så i år tänkte jag satsa på att få en etta på utställning. Men jag tror vi väntar tills efter April, då har hon fyllt 8 år och går i veteranklass. Det blir lite billigare då. :)
Kanske lägger de till rallylydnad till den där listan med meriter som räknas nu i sommar när rallyn blir en officiell gren, då kan vi satsa på det också! Rallyn är ju klart roligare än utställning! Då känns det mer som man jobbat och presterat för plaketten. Utseendet kan man liksom inte göra så mycket åt. Men det kanske bara jag tycker för att jag inte har en så jättesnygg hund. :P Eller ja, jag tycker ju såklart att hon är den finste, men dommarna håller liksom inte med och tyvärr så är det ju deras åsikt som räknas där... 


Skulle vilja ställa Pippi någon gång i år också. Satt och tittade på lite utställningar innan idag, men bestämde mig för att vänta lite. Att anmäla henne nu är bara bortkastade pengar. Just nu ser hon ut som en skabbräv. Hon bara fäller och fäller och fäller!! Är så trött på det!! 

Jag har anmält Jennie till en lydnadstävling till idag. Mitt mål är att behålla samma kännsla som vi hade sist. Att hon är lika glad och tycker det är lika skoj. Mål nummer två är att klara platsliggningen.
Det långsiktiga målet är att ta ett LP1! Det hade varit helt fantastiskt! Det kändes som omöjligt på något vis för något år sedan. Nu är det lite lite närmre!


Häromdagen, eller rättare sagt häromnatten så blev jag så träningssugen! Tänkte först att nu kan jag ju inte träna, men sen kom jag på bättre tankar, varför inte? 
Det var kolsvart ute, men lyckligtvis så har någon vis människa nog vetat att det skulle bo en hundnörd i detta huset så småningom, för precis utanför mitt staket så sitter en gatulampa (och de är det inte gott om här ute på landet!!) så den delen av gräsmattan där jag brukar träna är fint upplyst! Och här lyser det hela natten, till skillnad från inne i stan där de släcker mitt i natten, hur galet är nu inte det?!?!
Jag råkar vara lite mörkrädd så jag vågar inte ta mig ut på baksidan och gå förbi alla läskiga buskar, men om jag går ut genom altandörren som kommer jag rakt på lampan, så genomtänkt! :)
Det blev inga långa pass, för jäklar vad kallt det var!! Kändes som fingrarna skulle trilla av efter en stund, men varsitt litet effektivt pass fick Jennie och Pippi. Har blivit mycket bättre på att köra minipass. Har kört aldeless för länge med Jennie innan. De här minipassen är så bra! Hundarna är lika taggade tills nästa gång och jag får inte samma prestationskrav på mig själv, vi bara kör lite och har skoj. Jag blir inte lika trött i huvudet och belöningarna blir helt klart bättre.


Oj, vad jag flummar ut idag!! Men just nu är jag bara så taggad så det känns som jag måste få ner allt som snurrar runt i huvudet för att kunna hålla kvar det! Blir lite egoinlägg liksom. :)  


Tror på det här året! Kommer bli ett skojigt hundår! :) 

 
 
Elisabeth o de blå

Elisabeth o de blå

19 februari 2011 00:03

Åhhh vad underbart att läsa alla dina tankar och all din GLÄDJE!! Jag blir riktigt träningspeppad bara av att läsa hihi!!!!

http://merlinomio.wordpress.com

 
Liza, Lotus&Pax

Liza, Lotus&Pax

19 februari 2011 10:19

Kul m inspiration! Jag har inte heller hör Naess, men det kunde kanske vara intressant?
Jag vill också boka tiden för Jenny, det kanske är det jag ska göra då jag inte hittar nåt sökläger jag vill gå på? Börjar ju bli bättre ute nu också, så då kan man träna, träna och träna! Du får gärna hänga på oss om du vill spåra el sådär, mest det vi gör just nu om vi inte är i ridhuset och nöter lydnad/agility då ;)

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Erica

Erica

25 februari 2011 14:20

Rolgit att läsa om er, Åh ja vill också gå sån där kurs för Kent svartberg men hittar aldrig var och när dom håller sina kurser, Har velat det nåt år nu. runar neass är en mycket bra och duktig på att hålla föredrag mm har ja hört från många Var skulle han föreläsa någon stans , Är också sugen på att lyssna på det :)

Kram från oss alla

http://www.aussietoss.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crissi - 20 februari 2013 15:34


 Hoppas på turen. Turen att vinna ett presentkort på Halmstad Hundsim. Ni kan också vara med. Klicka på bilden så kommer ni till tävlingen.      ...

Av Crissi - 5 februari 2013 15:54

Igår hade vi avslutning på platsliggningskursen för Hanna.  Kursen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, hade tänkt gå med både Jennie och Pippi. Men då kursen hamnade precis brevid ett IPO-gäng som låter VÄLDIGT mycket så blev det lite för bra...

Av Crissi - 25 januari 2013 22:18

Jag förstår inte riktigt varför en del hela tiden måste välja sida. Väljer man att gilla en sak så tycks det per automatik vara så att man måste ogilla motsatsen eller alternativen.    Så känner jag ibland med en del hundsporter som finns. Som nä...

Av Crissi - 19 januari 2013 01:20

Min hjärna känns helt seg just nu. Lite som att den badar i kolasås. Tyvärr känns den så allt oftare nu för tiden, vet inte om det har varit ovanligt mycket tankar som trängs i den eller om det är den här nya höga åldern som infann sig för ett par da...

Av Crissi - 18 januari 2013 00:29

I tisdags vilade vi, men igår var Pippi bra igen så på kvällen åkte vi på platsliggningskursen. Första passet körde vi hakan i backen när jag lämnar henne. Hon har haft en tendens att lägga den fint i backen när jag står vid henne, men sen lyfta när ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards