lurvtussarna

Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

Vårt första förstapris i Lydnadsklass 1! :)

Av Crissi - 13 februari 2011 13:55

Idag har jag varit iväg och tävlat lydnad. 

Det var fem år sedan sist... Jag har varit SÅÅ nervös! Mått illa bara jag tänkt på det. Jag hade bara berättat att vi skulle iväg och tävla för en enda person. Ville känna så lite press som möjligt, jag pressar mig själv tillräckligt som det är. :P 


När vi väl var på väg så kändes det ändå rätt okej. 
Träningen har gått riktigt bra den sista tiden och Jennie har varit på gott humör. :) Så jag kände att även om det inte skulle gå så bra på tävlingen så vet jag faktiskt att vi kan. När vi tävlade då för länge sedan så var jag så nervös för jag kände inte att det satt så jättebra. 

Men jag var ändå nervös för platsliggningen. Det har ju varit vårt största hinder! På de andra tävlingarna så har hon ju rest sig och kommit krypande efter mig. Så vi har tränat jättemycket stadga! Och det har gett resultat, men vi är inte klara. Hon satte sig tyvärr ganska så fort, så där tappade vi 15p. 

Men hon satt i alla fall kvar!! Och det var så skönt!! Det känns som ett gigantiskt stort steg i rätt riktning! Jag vill inte förstöra för någon annan liksom. Det var nog en stor psykisk blockering som försvann i mitt huvud där. Men gu, så långa två minuter kan vara! 


Vi fick startnummer 1. Tänkte först att det inte alls var bra. Men det var faktiskt hur bra som hellst! Det var många startande så det blev två platsliggningar och då han jag ändå gå ut och värma upp under platsliggning nummer två. Så det var kanon!


Innan vi gick in för platsliggningen så stod jag ute på parkeringen med Jennie. Så small det några rätt höga skott en bit bort. Jennie blev som vanligt helt knäpp, ville inte ha köttbulle och bara drog i kopplet. Jag tänkte att nu är det helt kört. Vi kan packa ihop och åka hem. 
Det har smällt någon gång på några rallylydnadstävlingar och det har inte fungerat. En gång hade vi åkt långt och jag tänkte att vi skulle försöka ändå. Vi tog oss igenom banan och blev godkända, men vi hade inte kul. Sen satt det kvar till nästa träning och det förstörde så mycket!
Tänkte att det vill jag inte att hon ska minnas från första lydnadstävlingen.
Men jag tänkte att jag provar gå in i ridhuset och känner hur det känns. Fungerar det inte så bryter vi.
Men så fort vi kom in så var det som att i den miljön var det tryggt och hon släppte det!
Ett enormt framsteg för Jennie!! Hade det varit för några år sedan så hade hon bara velat springa ut och krypa under bilen. Blev så glad så jag ville nästan gråta! Bara det var en vinnst för oss! :)


Hela programmet tyckte jag hon gjorde jättefint! Hon höll ihop fint och hade jätteskoj! Jag är såå nöjd med vår insats! Hon hade bus i blicken och skuttade lite på matte. :P
Det jag ska tänka på till nästa gång är att vara lite coolare. Är jag inte klar så ska jag säg nej när de frågar. Det var lite publik på läktaren som stökade lite när vi skulle börja, Jennie ville titta vad de gjorde, så jag fick säga "fot" två gånger.
Vi ska också träna på mer störningar. Det behöver vi! Och så självklart platsliggningen.
Jag är nöjd med hur vi jobbade mellan momenten, det kändes super.
Sen ska vi träna på ställandet, det kan bli snabbare och det är lite väl dyrt att slarva på det. Jag offrade ett dubbelkommando på ställandet idag, vågade inte riktigt chansa... Apporteringen tyckte jag hon gjorde super! Hon tog inte den för tidigt!! Det har hon lärt sig på bara två pass tror jag! :) 


Poängen:


Platsliggning: 5
Tandvisning: 10
Linförighet: 8
Läggande: 8
Inkallande: 9
Ställande: 7,5
Apportering: 8,5
Hopp över hinder: 9,5
Helhetsintryck: 10

Summa: 160p.


Summasumarum: Helnöjd med dagen, och det finns helt klart utrymme för att utveckals!! :D 


Det var föresten bara Jag och Jennie som fick förstapris, så vi blev även placerade som etta. Här är vi med våra jättefina priser. :) 




 
 
Elisabeth

Elisabeth

13 februari 2011 15:33

Jag sa ju att det skulle gå skitbra!!
Fan vad grymma ni är!!!!!!
Wihooooooo!!!!!

GRATTIS!!!

http://merlinomio.wordpress.com

 
Therese

Therese

13 februari 2011 17:16

GRATTIS =) va duktiga ni är .. Va roligt.. =)
Kram

http://www.hesan.wordpress.com

 
Ingen bild

En vän

13 februari 2011 18:48

Åh vad roligt! Grattis! Balou tillsammans med Malin och Mattias hälsar så gott. När är segerfesten? :D

 
Emelie

Emelie

13 februari 2011 20:05

Åh vad roligt Crissi! Och så söta ni är :) Grattis!!

http://emelieochpyssel.blogspot.com

 
Madelen

Madelen

15 februari 2011 17:07

Grattis! Va kul! Härligt att hon kunde släppa skotten, känner igen det där från när jag tävlade med Nikita, inte alls kul.

http://tokryck.wordpress.com

 
Hanna

Hanna

18 februari 2011 11:48

Grattis! Bra jobbat tjejer :)

http://www.kennelblagul.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crissi - 20 februari 2013 15:34


 Hoppas på turen. Turen att vinna ett presentkort på Halmstad Hundsim. Ni kan också vara med. Klicka på bilden så kommer ni till tävlingen.      ...

Av Crissi - 5 februari 2013 15:54

Igår hade vi avslutning på platsliggningskursen för Hanna.  Kursen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, hade tänkt gå med både Jennie och Pippi. Men då kursen hamnade precis brevid ett IPO-gäng som låter VÄLDIGT mycket så blev det lite för bra...

Av Crissi - 25 januari 2013 22:18

Jag förstår inte riktigt varför en del hela tiden måste välja sida. Väljer man att gilla en sak så tycks det per automatik vara så att man måste ogilla motsatsen eller alternativen.    Så känner jag ibland med en del hundsporter som finns. Som nä...

Av Crissi - 19 januari 2013 01:20

Min hjärna känns helt seg just nu. Lite som att den badar i kolasås. Tyvärr känns den så allt oftare nu för tiden, vet inte om det har varit ovanligt mycket tankar som trängs i den eller om det är den här nya höga åldern som infann sig för ett par da...

Av Crissi - 18 januari 2013 00:29

I tisdags vilade vi, men igår var Pippi bra igen så på kvällen åkte vi på platsliggningskursen. Första passet körde vi hakan i backen när jag lämnar henne. Hon har haft en tendens att lägga den fint i backen när jag står vid henne, men sen lyfta när ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards