lurvtussarna

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Crissi - 8 februari 2011 16:03

Pippi är så sjukt söt!! 

Börjar shejpa igår att hon skulle sitta och bara hålla i metallapporten. Innan har vi tränat plocka upp den och ge den till mig. 

Igår fattade hon inte jättemycket, hon tog den några gånger, sen tröttnade jag. 


Idag så gick det bättre. Till sist fattade hon att hon skulle ta den och hålla i den, men hon fattade inte att det var allt hon skulle göra. Så hon testade att göra alla konster hon kunde med appoten i munnen, backa, hoppa jämnfota och allt vad hon kan. Såg så sjukt gulligt och kul ut!! 

Hon är så rolig lilla Pippi! :) 


Har kört några riktigt bra lydnadspass med Jennie de senaste dagarna! 

Vi har tränat mycket stadga och jag har även lagt henne längre stunder. Har lagt henne bredvid Pippi och kallat in Pippi. Har slängt godis runt henne, och shit vilka framsteg hon har gjort!! Hon är så duktig! Hon ligger jättefint! Det gjorde hon INTE för ett tag sedan! Känns döskoj! 

Skulle vi bara klara en platsliggning på en tävling så skulle jag vara såå nöjd! Kanske finns det hopp...


Vi har tränat apport också och det blir bättre och bättre! Jag trodde nästan det var omöjligt med henne innan. Men nu griper hon fint och håller det stadigt de flesta gångerna. Innan var jag glad bara hon tog den och bryddde mig inte om ifall hon tog den för tidigt. Nu börjar det bli så fint så vi har börjat träna lite att hon inte får ta den förens hon får kommando. 


Rysligt kul när det går frammåt. Har hittat den där motivationen igen som varit bortblåst i år... 


Nu behöver vi träna uthållighet och kedjor. Förhoppningsvis har rallylydnaden gett oss lite där. Hon går ju faktiskt en hel bana fint utan belöningar. 

Sen finns där såklart alltid en massa fler detajer att slipa på. 


Med Pippi ska vi träna mer med apporten, ingångar (klossen fungerade rätt bra till dem) och linförighet. Det är väl det som står närmast på schemat i alla fall. 



Har ni föresten sett Rustas reklam? En väldigt söt aussie! :) 



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards