lurvtussarna

Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

Klickerutmaningen, ligga på rygg.

Av Crissi - 21 januari 2011 00:52

Idag var det sista dagen på klickerutmaningen, att lära sitt djur att ligga på rygg. 


Har kanske inte kört så många pass som jag hade tänkt... :P 
Men! Jag körde med alla tre hundarna, hade bara tänkt köra med Pippi!



Här kommer en liten rapport på hur det har gått!




Här poserar Pippi på rygg!   

   


Tränar lite stadga på rygg.

  



En film på Pippi. Orkade inte leta upp den riktiga filmkameran. Så det blev en liten snutt med mobilen. Har tagit bort klickern här för att lära henne kommandot. Hon tjuvar lite sista gången dock... :P 





Här kommer bilder på Jennie.

Kan vara lite svårt att se vad som är upp och ner, bak och fram på pälshögen! :P    

  

Här en video på Jennie. Testar lite om hon har fattat ordet och kan skilja ur det. Det fungerar rätt bra, men på slutet blir hon ivrig och slänger sig på det mesta. :P (Jag sa till Andy att INTE filma eller fota mig, bara hundarna. Men man kan visst inte få allt. Så ni får stå ut med mig i svampmössa och mjukiskläder med målarfärg på ibland... )


Jennie överraskade mig stort och lärde sig detta väldigt fort. Hon lägger sig inte helt rakt ännu, men hon har inte fått lika många pass som Pippi. Detta var hennes tredje pass. Hon var lite ivrig idag. Far och flängde åt alla håll. Men jag tycker hon är såå söt när hon har den glada attityden och vill!! 


Jag har inte riktigt kommit lika långt med Dogge. Har inte börjat lägga på något kommando ännu. Han är inte lika aktiv och klickerklok, eller så är det för att han är man. Men när han väl låg så jobbade han fint och lade sig snyggt på rygg. Sen kastade jag en godis så han fick resa sig och då var det som att börja om på noll. Då fattade han inget, han testade att backa lite, snurra eller något annat han kan.

Men sen så! På slutet så lossnade det jättefint!! :D Han blev väldigt aktiv och duktig. Han fick en annan attityd och blick, det var jättekul att se! 


  

  

En film på Dogge. Det är nyttigt att se sig själv på film. Ser alla misstagen jag gör. När jag såg filmen ville jag bara skrika till mig själv att pausa!! Kör alldeles alldeless för långt pass!! 





Pippis syster Turte var också med på utmaningen. Hege har tränat flitig i veckan! De har plockat bort klickern och hon kan nu trixet på kommando! Snyggt!

Visst är de lika?? 


Coolast är ändå min vän Emelie, som klickertränar sin katt!! Tycker det är så fräckt! Även de har klarat utmaningen!
Hade varit coolt att se en film Emelie!?


Busan:

  







 
 
Ingen bild

elin

21 januari 2011 09:58

Pippi er bare sååå søt!!!!

 
Emelie

Emelie

21 januari 2011 10:01

Så söta bilder :) Roligt att se filmerna! Ja något filmande hann jag inte riktigt med... Busan tycker det är jätteroligt med klickern allafall! Det har hon ju tyckt innan också. Man kan riktigt se hur hennes blick förändras :) Och ja, det är ok att du la upp bilden på din blogg :)
Kram

http://emelieochpyssel.blogspot.com

 
Ingen bild

Andy

21 januari 2011 11:31

Tur att de inte sätter i halsen :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crissi - 20 februari 2013 15:34


 Hoppas på turen. Turen att vinna ett presentkort på Halmstad Hundsim. Ni kan också vara med. Klicka på bilden så kommer ni till tävlingen.      ...

Av Crissi - 5 februari 2013 15:54

Igår hade vi avslutning på platsliggningskursen för Hanna.  Kursen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, hade tänkt gå med både Jennie och Pippi. Men då kursen hamnade precis brevid ett IPO-gäng som låter VÄLDIGT mycket så blev det lite för bra...

Av Crissi - 25 januari 2013 22:18

Jag förstår inte riktigt varför en del hela tiden måste välja sida. Väljer man att gilla en sak så tycks det per automatik vara så att man måste ogilla motsatsen eller alternativen.    Så känner jag ibland med en del hundsporter som finns. Som nä...

Av Crissi - 19 januari 2013 01:20

Min hjärna känns helt seg just nu. Lite som att den badar i kolasås. Tyvärr känns den så allt oftare nu för tiden, vet inte om det har varit ovanligt mycket tankar som trängs i den eller om det är den här nya höga åldern som infann sig för ett par da...

Av Crissi - 18 januari 2013 00:29

I tisdags vilade vi, men igår var Pippi bra igen så på kvällen åkte vi på platsliggningskursen. Första passet körde vi hakan i backen när jag lämnar henne. Hon har haft en tendens att lägga den fint i backen när jag står vid henne, men sen lyfta när ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards