lurvtussarna

Direktlänk till inlägg 16 januari 2011

Firande och klickande

Av Crissi - 16 januari 2011 00:09

Hade sjukt kul igår!! Eller jag, en bra bit in på idag också, eller nejföresten, nu har klockan redan hunnit bli över 00:00, så för att vara exakt så hade jag sjukt kul i förgår och en bit in på igår. :P 

Hehe, rörig? I fredess hade vi fest, födelsedagsfest för mig och jag hade så skoj! Så blev det kanske lite tydligare. :) 


Emelie och Macke kom upp från Skåneland. Det är sjukt kul att träffa dem. Emelie är ett energiknipe och bara sprudlar av glädje alltid. :) 
Det var självklart underbart kul att träffa de andra också, Malin, Mattias och Emil, men de träffar jag lite oftare. :)  Ja, Balou var också med, honom får jag inte glömma! Sen kom Fannys med på bowlingen. Och så Andy såklart, men han är ju här mest hela tiden. 

Först var vi här och åt lite goda snax, Andy fixade likadana sånna goda små snittar som han gjorde på min födelsedag, och så skålade vi i lite bubbel. 
Sen åt vi middag. Efter middagen höll jag på att glömma efterrätten. Snacka om förvirrad! Alla som känner mig vet att det är marängsviss till efterrätt när jag fyller år! Bara tanken på att jag skulle missa den är ju helt befängt! Fett och socker, en fantastisk kombination som bara inte kan bli fel! Vad är det för magiskt med dessa två saker? Mmmm...

Fram med den och äta den snabbt, för sen skulle vi in till stan och bowla. Emil skulle hämta upp Fanny på stationen också, så vi fick äta ganska fort för att inte missa henne. 

Men vi kom in och bowlade. Har inte bowlat på hur många år som helst! Det var döskoj!  Timmen gick alldeles för snabbt bara! Så när den var slut så hade vi ju inte fått nog. Några droppade av, men ett tappert gäng åkte tillbaka till oss och fortsatte med Wii:et. :) 

Där är det lätt att fastna! Klockan 06:15 gick jag och lade mig. Det var länge sedan jag höll på så länge!! Men jag hade en rysligt bra dag! Tänk vad lite vin och gott sällskap kan göra! 


Jag startade föresten en utmaning i torsdess på facebook. 

Det var egentligen Elisabeth som kom på förslaget för ett tag sedan, men så kom hon inte till skott så jag slog slag i saken. 

Alla djurägare (fick ända till det från att bara ha skrivit hundägare, men Emelie klickar ju sin katt), fick vara med. Man får en vecka på sig att göra utmaningen som är klickerbaserad. Veckans trix blev lära hunden att ligga på rygg. Man får gärna diskutera under veckan, fota eller filma. Det är tänkt som en sporre, eller inspiration. 

Nästa vecka får gärna någon annan hitta på ett nytt moment eller trix. 

Alla som läser detta får också gärna vara med. :) 


Jag körde ett litet pass med Pippi i torsdess. Det gick inte så bra först, men sen så, gick det bättre. När jag hade kommit på att vi kunde använda bädden för att lättare få fram önskat beteende samt att jag började tänka på var jag placerade min belöning så blev det rätt bra. :) 



 
 
Elisabeth

Elisabeth

16 januari 2011 07:46

Ska se om jag kan få tummen loss och testa med Mio ikväll. Han är nog mer benägen till att få på rygg just nu haha....ett litet lurvtroll som gärna ligger med magen i vädret!!!

Kram

http://merlinomio.wordpress.com

 
Emelie

Emelie

16 januari 2011 15:05

Jag hade också sjukt kul uppe hos er! Var ju ett tag sen jag träffa dig och det kändes! Bubblar liksom över lite ;) Jag fortsätter klickandet med Busan och funderar på att ladda batteriet till kameran så jag kan dokumentera :) Kram

http://emelieochpyssel.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crissi - 20 februari 2013 15:34


 Hoppas på turen. Turen att vinna ett presentkort på Halmstad Hundsim. Ni kan också vara med. Klicka på bilden så kommer ni till tävlingen.      ...

Av Crissi - 5 februari 2013 15:54

Igår hade vi avslutning på platsliggningskursen för Hanna.  Kursen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, hade tänkt gå med både Jennie och Pippi. Men då kursen hamnade precis brevid ett IPO-gäng som låter VÄLDIGT mycket så blev det lite för bra...

Av Crissi - 25 januari 2013 22:18

Jag förstår inte riktigt varför en del hela tiden måste välja sida. Väljer man att gilla en sak så tycks det per automatik vara så att man måste ogilla motsatsen eller alternativen.    Så känner jag ibland med en del hundsporter som finns. Som nä...

Av Crissi - 19 januari 2013 01:20

Min hjärna känns helt seg just nu. Lite som att den badar i kolasås. Tyvärr känns den så allt oftare nu för tiden, vet inte om det har varit ovanligt mycket tankar som trängs i den eller om det är den här nya höga åldern som infann sig för ett par da...

Av Crissi - 18 januari 2013 00:29

I tisdags vilade vi, men igår var Pippi bra igen så på kvällen åkte vi på platsliggningskursen. Första passet körde vi hakan i backen när jag lämnar henne. Hon har haft en tendens att lägga den fint i backen när jag står vid henne, men sen lyfta när ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards