lurvtussarna

Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Crissi - 3 januari 2011 13:03

Har tyvärr lyckats vända lite på dygnet. Inte så kul... Igår kom jag upp alldeles för sent och efter ett jag drösat runt ett tag så fick jag bråttom ut innan solen skulle gå ner. 

Tar med mig Pippi ut på en långrunda. Denna gången gick vi åt andra håller för att utforska ny mark. Gick ner till Genevad och började följa någon slags utmärkt runda. Efter en stund så försvinner dock skyltarna. Vad ska man då göra? Jag gissar och går vidare, för att snart inse att alla jäkla gator är återvändsgränder och dessutom ser alla likadana ut. Det är inte lika roligt längre och jag börjar inse att risken att det blir mörkt innan jag hittat hem är rätt stor. Vill inte ge mig ut mitt på en åker eller ett fält och det blir kolsvart. 

Ringer desperat hem till Andy och undrar var jag är. Han är ute med de andra hundarna och kan inte hjälpa till. Sur blir jag på stackaren, fast det inte är hans fel. Men han ringer mig igen när han kommit in och kollar på kartan var jag är. Sen leder han mig snällt hem. :) 

Vad skulle jag gjort utan honom? 

Nu har jag i alla fall hittat en jättetrevlig hundrunda att promenera. :) Eller ja, med lite hjälp förstås. 


På natten sen när jag skulle ropa in hundarna som var ute och kissade i trädgården så hör jag något som skrapar. Låter som en liten mus i stuprännan. Andy går ut för att lokalisera ljudet. Det kommer ifrån garaget, antagligen uppifrån taket. 

Nu får vi köra fällor och sätta ut! 

Vi har dock lite olika åsikter om vilken typ. Jag tycker vi ska ha fällor som dödar de små djuren, medan Andy vill ha burar för att sen köra iväg med djuren och släppa ut dem någon annan stans.... Precis som de inte skulle komma tillbaka eller ge någon annan problem. Han svar blir "Inte om jag kör långt!". 

Vi hade fågelfrön i garaget, antagligen har mössen haft lite party på dem kanske. Så nu ligger de i en stor fodertunna så de inte kan komma åt dem! 


Kanske skulle man skaffa sig en liten musjagande katt? 

Tom Andy verkade inte helt främmande för den idén igår! 



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards