lurvtussarna

Direktlänk till inlägg 30 december 2010

2010 del 2, hämta en ny familjemedlem.

Av Crissi - 30 december 2010 21:44

Så bar det iväg upp mot Norge, den stora dagen D! 


Allt gick fint, tills vi kom till Oslo ungefär. Vid Moss så börjar bilen bubbla och dö. 

En plastgrej som håller en av cylindrarna på plats i motorn har lossnat och smält sönder. Så där står vi, mitt på motorvägen i Norge på nyårsdagen med en död bil. 
Då möter vi en ängel.
En snäll man stannar och hjälper oss. Vi får sitta och värma oss i hans bil och han ringer bärgningen åt oss. Han är medlem i någon förening och får den gratis och ger det till oss. Så underbart snällt! Vi får sitta i hans bil i en timme ungefär, för att sen bli bärgade till en bilfirma. Där får vi ta en hyrbil och köra vidare. Ni kan ju bara gissa vad den kostade när en pizza kostar 200 norska kronor!! :O Fattar ju att folk vill åka dit och jobba!

Klockan blir rätt mycket och jag har lite smått panik. Trodde aldrig att vi skulle komma vidare. Våra underbara snälla uppfödare som också är små änglar börjar då köra söderut för att möta oss. Så de kör 30 mil enkel resa så att vi sent på kvällen möts någon stans mitt inne i de mörka skogarna för att göra affärer i skenet av en upplyst bensinstation. Helt bisarrt!


Men det kändes helt rätt. Med sig hade de lilla Akaya frekk og freidig som de då kallade för Deilig samt två av hennes bröder. Hon var SÅÅÅ söt! Tuffa var valparna. De skuttade glatt runt där och utforskade allt möjligt. Orädda och framåt. Sociala var de också, ville gärna komma fram och hälsa. Veronika och Magne var jättetrevliga och verkade vara så mysiga mot hundarna. Även om det kändes konstigt att göra affärerna där och att det inte riktigt blev som jag hade tänkt eller önskat så kändes det rätt. När vi åkte därifrån hade vi nu med oss en ny liten familjemedlem, en liten aussie! :D 

Ingen dålig start på det nya året!! 


När vi sen kom hem så hade vi dock ingen bil, De i Norge öppnade motorhuven, tog 1000 norska kronor för att konstatera att de inte kunde fixa den. Så den fick bärgas till Sverige för att lagas där. Det tog dock lite tid och hyrbilen började bli dyr. Så Andy fick åka upp och lämna den och ta tåget hem för att lite senare ta tåget upp igen och köra hem vår lagade bil. Det var inte världens bästa väglag den vintern, men ingen blev skadad i alla fall, och det är huvudsaken! 
Vill dock inte veta vad valpen egentligen kostade oss...


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crissi - 20 februari 2013 15:34


 Hoppas på turen. Turen att vinna ett presentkort på Halmstad Hundsim. Ni kan också vara med. Klicka på bilden så kommer ni till tävlingen.      ...

Av Crissi - 5 februari 2013 15:54

Igår hade vi avslutning på platsliggningskursen för Hanna.  Kursen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, hade tänkt gå med både Jennie och Pippi. Men då kursen hamnade precis brevid ett IPO-gäng som låter VÄLDIGT mycket så blev det lite för bra...

Av Crissi - 25 januari 2013 22:18

Jag förstår inte riktigt varför en del hela tiden måste välja sida. Väljer man att gilla en sak så tycks det per automatik vara så att man måste ogilla motsatsen eller alternativen.    Så känner jag ibland med en del hundsporter som finns. Som nä...

Av Crissi - 19 januari 2013 01:20

Min hjärna känns helt seg just nu. Lite som att den badar i kolasås. Tyvärr känns den så allt oftare nu för tiden, vet inte om det har varit ovanligt mycket tankar som trängs i den eller om det är den här nya höga åldern som infann sig för ett par da...

Av Crissi - 18 januari 2013 00:29

I tisdags vilade vi, men igår var Pippi bra igen så på kvällen åkte vi på platsliggningskursen. Första passet körde vi hakan i backen när jag lämnar henne. Hon har haft en tendens att lägga den fint i backen när jag står vid henne, men sen lyfta när ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards