lurvtussarna

Direktlänk till inlägg 7 december 2010

Kan jag komma förbi?

Av Crissi - 7 december 2010 17:35

Var uppe i parken med tjejerna idag och tränade lite, då hörde jag hur någon ropade. Tittar upp och då står en tjej kanske 50-75 meter bort vid staketet. Ser ut som hon inte verkar våga gå in i parken. 

Hon ropar och säger att hon har en hund, om hon kan komma förbi. 

Fattade först inte vad hon menade, svarar lite trevande att det går väl bra. Fattade inte varför det inte skulle gå bra. 

Hon poängterar än en gång att hon har en hund och undrar om jag har mina i koppel och om hon kan komma. 

Ja, kom du bara säger jag! 

I mitt inre ser jag framför mig att hon ska komma fram med en gigantisk hund som hon knappt kan hålla. En stark biffig hund, kanske av mastifftyp. Tänker att den kanske är aggressiv och gör utfall. Har ändå lite extra koll på mina små tjejer även om de har väldigt bra koll min godisficka som är nyladdad med nytt godis. 

Fram smyger hon och bakom henne kommer en liten vit nerklippt mellanpudel!!! 

Hon går först mot mig, och jag tänker att hon kanske ska kasta i papperskorgen som är framför mig. Hennes hund kanske gör utfall fast den är liten, hon kanske tycker det är pinsamt? Men hon viker av och går flera meter bort, förbi och försvinner. 

Var hon rädd att mina skulle attackera? Jag stod och tränade med mina två ganska små söta hundar flera meter bort. Fattade ingenting! 

Hennes lilla hund verkade inte bry sig om oss heller, den bara skuttade förbi... 


Ska också fråga om det är okej nästa gång jag ska gå förbi någon! :P 

Hon hade kanske någon bra anledning, men jag förstod den inte.



 
 
Elisabeth o de blå

Elisabeth o de blå

9 december 2010 10:24

Aww lite gulligt på nåt sätt...
Men kan ju vara så att hon varit med om folk som inte haft koll på sina hundar- så som du har- och därför hon var extra försiktig.
Eller så såg hon att du tränade och ville inte störa er....

http://merlinomio.wordpress.com

 
Emelie

Emelie

9 december 2010 17:05

Ha ha ha! Rätt roligt :)

http://emelieochpyssel.blogspot.com

 
Therese

Therese

10 december 2010 07:53

Det där med o tänka att jag kunde gjort bättre, Har ju oxå slagit mig.
Det finns ju dom som har sina hundar startklara för lydnadsklass 1 när dom är 10 månader och klarar av 1an på ett kick.

Men man får ju se till sig själv.
Vad man har för mål. Mitt mål är att starta när jag känner mig redo. Både i agilityn och lydnaden.
Så spelar det ingen roll hur gammal min hund är.

Gå tillbaka till dig själv och fundera på vilka mål du har och hur du ska nå dom i ditt eget tempo och sluta ha dåligt sammvete ;)
Man måste inte alltid ha så brottom att nå saker =)

Kul att ni fått hus nu.. Vi har haft vårt i ett år nu och har inte kommit alls så långt som det var tänkt..
Mycket att renovera och fixa i ordning. Men man får inte ha brottom som sagt =)

Roligt att du fortfarande har funderingar på träffen. Får du höra av dig när det börjar bli dags..

Ska ni upp på stora sthlm föresten??

Kram

http://www.hesan.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crissi - 20 februari 2013 15:34


 Hoppas på turen. Turen att vinna ett presentkort på Halmstad Hundsim. Ni kan också vara med. Klicka på bilden så kommer ni till tävlingen.      ...

Av Crissi - 5 februari 2013 15:54

Igår hade vi avslutning på platsliggningskursen för Hanna.  Kursen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, hade tänkt gå med både Jennie och Pippi. Men då kursen hamnade precis brevid ett IPO-gäng som låter VÄLDIGT mycket så blev det lite för bra...

Av Crissi - 25 januari 2013 22:18

Jag förstår inte riktigt varför en del hela tiden måste välja sida. Väljer man att gilla en sak så tycks det per automatik vara så att man måste ogilla motsatsen eller alternativen.    Så känner jag ibland med en del hundsporter som finns. Som nä...

Av Crissi - 19 januari 2013 01:20

Min hjärna känns helt seg just nu. Lite som att den badar i kolasås. Tyvärr känns den så allt oftare nu för tiden, vet inte om det har varit ovanligt mycket tankar som trängs i den eller om det är den här nya höga åldern som infann sig för ett par da...

Av Crissi - 18 januari 2013 00:29

I tisdags vilade vi, men igår var Pippi bra igen så på kvällen åkte vi på platsliggningskursen. Första passet körde vi hakan i backen när jag lämnar henne. Hon har haft en tendens att lägga den fint i backen när jag står vid henne, men sen lyfta när ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards