lurvtussarna

Alla inlägg den 1 november 2010

Av Crissi - 1 november 2010 00:45

Jag blir så trött på alla konflikter som finns ibland mellan hundfolk. Vissa verkar leta efter konflikter eller saker att störa sig på. Det är kul när man träffar trevligt hundfolk och hittar nya bekantskaper som också gillar positiv träning och trevligt bemötande! :D 


Idag när vi skulle köra spår så var där redan ett gäng som tränade jaktträning där vi hade tänkt att lägga våra spår. Men stället är ju stort och har gott om ängar och skog, så det är ju ingen fara, bara att tänka om och hitta en annan fläck än just den vi hade tänkt på. 


Men jag gick i alla fall bort för att prata med dem. Jag sa att vi hade tänkt köra spår, men att vi inte ville förstöra för dem och var vi kunde vara. De hade lagt ut saker på första ängen och bakom parkeringen i ett skogsparti. Så jag sa att vi kunde gå längre in om det var okej att vi gick över ängen, eller om vi förstörde något genom att gå igenom. Det gick jättebra! Han såg helt förvirrad och chockad ut, den stackars killen. 

Sen ropade han efter mig, när jag hade vänt mig därifrån och sa att det var ju väldigt trevligt att jag frågade! Han var väldigt trevlig och glad. 

Men det är ju ofta ingen fara om man bara pratar om det och kan komma överrens. 


Förförra gången var vi i en annan skog och skulle spåra. Då var där också mer folk som skulle ha mark. Några deltagare hade kommit dit innan mig och de hade fått skäll om att de hade förstört för dem och det skulle minsann vara tävlingar där. Det visade sig sen att tävlingarna var inte förens en vecka senare, de skulle bara titta på marken. Dessutom hade jag varit ute och tittat på hemsidan innan för att se efter just för att vi inte skulle störa någon. Men då hade de visst glömt att lägga ut info där... Hur ska man då kunna veta?!? 

Och när vi väl började prata med dem så visade sig att det fanns en stor yta med mark som de inte använt som räckte till oss. Så egentligen fanns där inget alls att bråka om! 

Anfall är inte alltid bästa försvar! Slöseri med energi är det! 


Det var i alla fall kul att träffa trevligt hundfolk idag och att de uppskattade att man var trevlig mot dem. :) 

Trött på gamla SBK-stofiler som bara vill mucka gräl! 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards