lurvtussarna

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2010

Hunderbar dag.

Av Crissi - 17 oktober 2010 18:36

Haft en heldag i hundens tecken idag.


Först var det praktisk träning. Hade med mig Jennie idag. Väldigt nervöst, vet ju aldrig riktigt var jag har henne eller på vilket humör hon är. Men jag hade inte behövt oroa mig!! Hon hade en toppendag idag.

Vi hade två instruktörer, riktigt duktiga är de också!! Jenny och Camilla. Tänk om man hade hittat dem från början...

Vårt första pass hade vi Camilla och jag valde då att träna linförighet. Har tyckt att det hade varit jättetråkigt och har trott att Jennie tyckt det samma.

Men vi fick jättebra tips! Nu är det kul igen och det känns så lättande! Jennie tycker nog inte att det är så tråkigt, hon är nog bara väldigt störningskänslig. För det första tränar vi väldigt lite med någon som kommenderar så det reagerade hon ju på, sen var där massa annat nytt. Men hon gick bättre än på hur länge som hellst idag. Hon var så taggad!

Nu ska vi träna med massa störningar och verkligen utmana henne så hon får kämpa. Det har ju fungerat i rallylydnaden på momentet där hon ska stanna under gång och jag går runt henne. Där har jag ju puffat på henne och dragit lite i halsbandet, allt för att hon ska kämpa och vilja stå kvar.


Andra passet för Jenny så tränade vi apporten och läggande under gång.

Hon tar apporten för tidigt, men det tror jag att jag tänker strunta i. Har haft sånt jobb med att få henne att gilla apporten och ta den och hålla den utan att släppa eller tugga, så jag är bara glad om hon frivilligt tar den och gillar att ta den.

Men jag ville få tips om hur jag kan få henne att gilla det, hålla kvar den och inte tugga. Men vårt tragglande och vår träning har nog gett resultat, för idag tog hon den jättesnyggt och höll utan några problem alls! Hade en helt ny apoortbock också och inga tugg! Testade sen med en annan gammal som andra hundar haft, och även den höll hon snyggt!


Lägganden ska vi fila lite med. Hon kan ju verkligen lägga sig snabbt och snyggt, men gör det bara ibland.


Men det var sjukt roligt och jag fick massa inspiration och lust att börja träna mer och ut och tävla. Det var så mysigt att gå kurs med Jennie, det var aldeless för länge sedan sist! Hon behöver sin egentid.


Sen på eftermiddagen så var det föreläsning om tävlingspsykologi. Den var också toppenbra! Fick med mig massa bra tankar och funderingar! De är så duktiga! Måste nog bearbeta den lite mer i mitt huvud bara innan jag kan skriva om den. :P



 
 
Emelie

Emelie

18 oktober 2010 16:38

Åh vad roligt :)

http://emelieochpyssel.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crissi - 20 februari 2013 15:34


 Hoppas på turen. Turen att vinna ett presentkort på Halmstad Hundsim. Ni kan också vara med. Klicka på bilden så kommer ni till tävlingen.      ...

Av Crissi - 5 februari 2013 15:54

Igår hade vi avslutning på platsliggningskursen för Hanna.  Kursen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, hade tänkt gå med både Jennie och Pippi. Men då kursen hamnade precis brevid ett IPO-gäng som låter VÄLDIGT mycket så blev det lite för bra...

Av Crissi - 25 januari 2013 22:18

Jag förstår inte riktigt varför en del hela tiden måste välja sida. Väljer man att gilla en sak så tycks det per automatik vara så att man måste ogilla motsatsen eller alternativen.    Så känner jag ibland med en del hundsporter som finns. Som nä...

Av Crissi - 19 januari 2013 01:20

Min hjärna känns helt seg just nu. Lite som att den badar i kolasås. Tyvärr känns den så allt oftare nu för tiden, vet inte om det har varit ovanligt mycket tankar som trängs i den eller om det är den här nya höga åldern som infann sig för ett par da...

Av Crissi - 18 januari 2013 00:29

I tisdags vilade vi, men igår var Pippi bra igen så på kvällen åkte vi på platsliggningskursen. Första passet körde vi hakan i backen när jag lämnar henne. Hon har haft en tendens att lägga den fint i backen när jag står vid henne, men sen lyfta när ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards