lurvtussarna

Alla inlägg den 17 oktober 2010

Av Crissi - 17 oktober 2010 19:51

Föresten... Idag var det en som trodde att Pippi var äldre än vad hon är. Först trodde jag att hon skojade, men hon menade verkligen det!

Jag som tycker att hon är så omogen och splittrad ibland. Hon kan bli stökig och jag tycker inte att vi har kommit så långt i träningen. Det har vi kanske, men det är så lätt att jämföra sig med andra. Att tycka att de är så duktiga och att de kommit så mycket längre.

Så det var så sjukt kul när hon sa det och att hon tyckte att vi var duktiga. Blev nog en meter längre! Dessutom från en person som jag själv ser upp till. :)



Av Crissi - 17 oktober 2010 18:36

Haft en heldag i hundens tecken idag.


Först var det praktisk träning. Hade med mig Jennie idag. Väldigt nervöst, vet ju aldrig riktigt var jag har henne eller på vilket humör hon är. Men jag hade inte behövt oroa mig!! Hon hade en toppendag idag.

Vi hade två instruktörer, riktigt duktiga är de också!! Jenny och Camilla. Tänk om man hade hittat dem från början...

Vårt första pass hade vi Camilla och jag valde då att träna linförighet. Har tyckt att det hade varit jättetråkigt och har trott att Jennie tyckt det samma.

Men vi fick jättebra tips! Nu är det kul igen och det känns så lättande! Jennie tycker nog inte att det är så tråkigt, hon är nog bara väldigt störningskänslig. För det första tränar vi väldigt lite med någon som kommenderar så det reagerade hon ju på, sen var där massa annat nytt. Men hon gick bättre än på hur länge som hellst idag. Hon var så taggad!

Nu ska vi träna med massa störningar och verkligen utmana henne så hon får kämpa. Det har ju fungerat i rallylydnaden på momentet där hon ska stanna under gång och jag går runt henne. Där har jag ju puffat på henne och dragit lite i halsbandet, allt för att hon ska kämpa och vilja stå kvar.


Andra passet för Jenny så tränade vi apporten och läggande under gång.

Hon tar apporten för tidigt, men det tror jag att jag tänker strunta i. Har haft sånt jobb med att få henne att gilla apporten och ta den och hålla den utan att släppa eller tugga, så jag är bara glad om hon frivilligt tar den och gillar att ta den.

Men jag ville få tips om hur jag kan få henne att gilla det, hålla kvar den och inte tugga. Men vårt tragglande och vår träning har nog gett resultat, för idag tog hon den jättesnyggt och höll utan några problem alls! Hade en helt ny apoortbock också och inga tugg! Testade sen med en annan gammal som andra hundar haft, och även den höll hon snyggt!


Lägganden ska vi fila lite med. Hon kan ju verkligen lägga sig snabbt och snyggt, men gör det bara ibland.


Men det var sjukt roligt och jag fick massa inspiration och lust att börja träna mer och ut och tävla. Det var så mysigt att gå kurs med Jennie, det var aldeless för länge sedan sist! Hon behöver sin egentid.


Sen på eftermiddagen så var det föreläsning om tävlingspsykologi. Den var också toppenbra! Fick med mig massa bra tankar och funderingar! De är så duktiga! Måste nog bearbeta den lite mer i mitt huvud bara innan jag kan skriva om den. :P



Av Crissi - 17 oktober 2010 02:15

Har varit ute och tagit porträttbilder på Pippi idag med den vackra hösten som bakgrund. Den brjuder ju på ofantligt fina färger.

Först gick vi upp gamla soptippen. Där brukar vara så vackra röda löv med en så stark färg att man nästan tror att de är tecknade. Tyvärr så var där inga. Såg ut som där inte varit så många i år, och de som var där hade skrumpnat ihop, lite trist. Men vi hittade bruna och orangefärgade löv istället. :)

Blir många liknande bilder, men så blir det lätt när man jagar en bra porträttbild.

Jag gillar ju att titta på stora bilder, så ett tips är att klicka på översta bilden och sen bläddra, så får man dem lite större. :)


  

Först ut är Pippi sittandes med ett vassliknande gräs i bakgrunden.

 

  

Pippi är helt urfälld och har inge mycket päls kvar, men hon är söt ändå. Så sockersöt, man skulle kunna tro att hon har en gloria runt huvudet, men vi som känner henne vet bättre. Under pälsen som finns kvar växer det små små horn. :P

 

  

Sen var vi ute på ett fält med högt gräs.

 

  

En bit bort hittade jag ett träd med enormt vackra löv! Så många fina nyanser på samma träd. Solen lyser genom löven.

 

Pippi pausar i skuggan under det vackra trädet.


   

Oemotståndliga ögon...


   

Ännu ett vackert träd.

 

  

Nu är vi i rastgården och tar de resterande bilderna i solens sista strålar på dess väg ner.

 

  

Spanar.

 

  

 

 

  

 

 

  



Solen har gått ner bakom hustaken och Pippi ligger i skuggan.


  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards