lurvtussarna

Alla inlägg den 2 oktober 2010

Av Crissi - 2 oktober 2010 17:31

Idag var det dax för rallytävling igen.

Ett kärt återseende. Det var ett tag sedan jag var ute sist och det är inte bra att vänta för länge. Oj oj oj så nervös jag var!


Först ut var Dogge. Det var första gången någonsin jag tävlade med honom. Visste inte alls hur han skulle reagera på min nervositet och det gjorde mig väldigt nervös. :P

Men jag hade inte behövt oroa mig så mycket. Det är inte mycket som rubbar den killen. Han är bara sååå lycklig över att han får vara med och träna.

Han är väldigt olik att gå med än Jennie. Han är så på och supertaggad. Man måste lägga mycket tid på att värma upp, och ju mer man värmer upp ju bättre går han. Han taggar upp istället för att trättna som Jennie lätt gör. Sen har han inte riktigt samma precition... Han är sjukt klumpig!

Men jag tog ut svängarna ordentligt och det gick fint. sättanden tyckte jag gick ganska bra, han fick något snett sättande, men inte överallt. :P Och de var inte lika sneda som de har varit innan. Sen fick vi något avdrag för att han stannade upp och tittade efter ett ljud, det blir en sen reaktion.

Men han hade jätteskoj och vi fick fina kommentarer om vårt sammarbete och vårt tempo.  :)

Vi fick ihop 96p och det räckte till ett silver bland 17 startande.


Sen var det lilla Jennie i avancerad klass. Det var debut i den klassen för henne.

Trodde inte alls at det skulle gå!

Det första momentet var backa tre steg. Det ville inte alls. Det gick sämre än när det går dåligt på träning så jag struntade i att bråka med det och gick vidare.

Sen gick det fint, vi gick t.om igenom åttan utan att Jennie brydde sig om godisbehållarna!!! :-O

Men sen när vi skulle gå förbi behållarna på andra vägen så tyckte Jennie att det luktade för gott! Hon var tvungen att nosa lite... :P Sen trodde hon att det kanske kunde finnas mer godis på banan, så hon nosade på någon skylt och någon kon.

Men stanna under gång och gå runt gick jättefint! Alla förflyttningarna gick också fint, pivåer och sidosteg, det är nog Jennies paradnummer. :)

Och sen blev jag stolt över henne i Honören! För stadga har ju inte varit hennes grej, men hon satt kvar väldigt snyggt trots vår knappa träning på detta momentet.

Vi blev godkända med 75 poäng och jag är nöjd. Nu har vi två godkända tävlingar kvar innan vi har vårt efterlängtade championat. Det borde ju gå! :)


Lilla Pippi var också med. Hon var helt speedad som vanligt när hon kom ut ur bilen! Dra, dra dra åt alla håll! Ser ut som hon adrig haft ett koppel på sig innan... Men hon lugnade sig faktiskt väldigt fort! Vi tränade lite på planen och hon höll ihop riktigt snyggt. Hon blir bättre och bättre det lilla fröet. :)



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards