lurvtussarna

Alla inlägg den 1 oktober 2010

Av Crissi - 1 oktober 2010 15:15

Var nyss ute och tränade lite med alla hundarna.


Jennie var riktigt duktig. Vi tränade skylten "Sitt, stå, ligg" Det gick jättebra. Hon ställde sig snygg och lade sig pladask. Rakt och fint också.

Sen tränade vi ställande under gång, och gå runt hunden. Även det gick jättebra. Alla tassarna var kvar i marken på rätt plats även när jag gick bakom henne.

Förvånad över hur bra dessa gick, de har inte alltid fungerat superbra...


Sen har vi problem med den där jäkla skylten backa tre steg i fotposition. Det är mycket därför vi har väntat med att anmäla till en tävling i denna klassen. Men nu skiter jag i det, nu testar vi ändå. Ibland går det fint, men för det mesta skuttar hon, backar ut snett eller hinner sätta sig. Vi har traglat denna mycket, men det låser sig för oss.

Och så har vi ju åttans frestelse. Den fungerar på träning men INTE på tävling!! Ligger där köttbullar i den så måste Jennie bara gå fram och försöka äta upp dem. Fast hon aldrig lyckats komma åt dem så måste hon bara testa en gång till, för kanske så går det denna gången! En sann optimist i alla fall! :)


Jag är såå nervös! Var aldeless för länge sedan jag tävlade sist!


Sen ska jag starta Dogge också, för första gången!

Det blir spännande...

Det gick bra idag när vi tränade. Han sätter sig rakare och rakare tycker jag. Han sätter sig gärna lite långt bak, men annars tycker jag det är rätt fint. Hoppas att han kommer vara tyst hela tiden bara! Blir lätt ett glädjeskall när han ska lägga sig. :P


Lilla Pippi fick träna läggande under gång idag. Det gick frammåt även för henne idag.

Tänkte jag skulle träna lite backa med henne också, men när jag plockade fram klickern så började hon testa en massa saker och klättrade upp i mitt knä och åmade sig. Hon var så söt att jag helt tappade fokus och vi bara busade lite.


När jag var i parken med tjejerna så kom en stor bil med släp och en gubbe som skulle byta påse i papperskorgen. Jennie hatar ju sånna bilar som skramlar. Men båda tjejerna låg kvar snyggt, fast gubben som kom ut pratade med mig! Jag blev rysligt imponerad! Det går framåt även det! Jennie blir bättre och bättre på att ligga kvar med störning. Även gamla hundar kan lära sig att sitta!

Hon brukar dessutom tycka att alla som jag prtar med känner vi och de får man hälsa på. :)



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards