lurvtussarna

Alla inlägg under september 2010

Av Crissi - 12 september 2010 20:19

Haft en bra dag på Sofiero hundutställning idag. 

Kollat på beardisar och aussies. Ja, där var ju såklart andra raser också som jag slog ett öga på, men mest blev det aussies faktiskt. Det var kul att träffa några som man bara snackat med på nätet innan. Kul också att träffa Theresé igen med hennes rödnos. Lustigt hur det kan bli, Theresé och jag köpte lapsk ungefär samtidigt, och tittade då på samma kullar. Sen köpte vi aussie samtidigt och tittade även då på samma kullar. Världen är bra liten ibland. 


Men shit, vilka pälsmonster aussies på utställning är... Min lilla ser ju ut som en nakenfis i jämförelse. Fast så klart väldens sötaste nakenfis!! 


Fick handlat någon boll till hundarna också och lite godis. Och så lilla Pippi sig en massage. :) 

Tyckte det var skönt att någon duktig fick känna igenom henne och kolla så att allt var som det ska vara, och det var det. :) 


Pappa kom ut en sväng på slutet också och sa hej. En jätterolig överraskning!! 


När jag kom hem så gick jag ut med de stora hundarna. Tog upp dem på fältet och de fick leta saker i gräset och buskarna som jag gömde. 


Då hör jag en kille skrika på en annan kille och att de bråkar. Så ser jag en stor vit hund som springer lös och de verkar bråka om hunden. Den vita hunden är lös och ägaren har ingen koll på den. Jag ser att den fått syn på mina hundar och jag kallar in dem och lägger dem i gräset. Jag kopplar Jennie men hinner inte kopppla Dogge. Men han ligger kvar ändå. När hunden kommer fram går den på Dogge. Jag släpper upp honom så kan få försvara sig eller snacka med den andra hunden. De gruffar en hel del, men ingen skadas. 


Sen kommer killen efter. Jag kallar tillbaka Dogge och lägger honom igen. då inser jag att snubben har noll koll. Han kan inte kalla in hunden. Han får inte fatt i den och springer runt och skriker och jagar den. Den kommer fram till mig och när jag fattar att han inte får fatt i den tar jag upp en godis för att få den att sitta så jag kan ta den. Hunden är intresserad, men när den kommer fram så blir killen sur och viftar efter den så den sticker igen. Till sist lyckas han fånga den. Han säger att den andre killen öppnade grinden på hundrastgården så den smet. Så mumlar han förlåt och går. Hunden hänger snällt med honom då, men efter några meter blir killen arg och smäller till hunden med rejäl kraft med läderkopplet över ryggen så det hörst ett kraftigt smackljud. 


Jag blir så jävla arg och kan inte hålla tyst. skriker efter honom att han inte ska slå hunden. Då blir han skitsur och frågar om det är min hund eller?! Svarar att det inte spelar någon roll, han ska inte slå den ändå. Han går och mumlar att han måste visa vem som bestämmer, att han inte lyder. Konstigt då?!? 

Kokade inombords! Tyvärr kunde jag inte göra mycket mer. Hade inget namn, inte sett honom innan och inga bevis för vad han gjort. Ville inte disskutera mer heller då det kändes meningslös med den killen med den attityden, utstrålningen och hundtypen, vid det området där vi bor... Suck! 


Av Crissi - 9 september 2010 20:35

I slutet av juli var jag och hälsade på Vallklanens kennel som hade 10(!!) små beardisvalpar. Helt underbara valpar efter underbara Sally. 

Bjuder på en drös bilder såhär i efterskott. Har inte en aning om alla valparna har kommit med på bilderna. :P Men jag vet i alla fall att det inte bara är samma valp, eftersom vissa är bruna och andra svarta. Hihi! 


Att leka under trappan var poppis! 


  

Vad gör ni där inne?


  

Mamma Sally, en aning blöt i regnet. 


Matpaus.


  

  

  

  

  

   

Moster Wilma. 


Moster Wilma är jätteskojig, och snäll! 


  

  

  

Alla små (och stora) hundar kommer springandes när Inger ropar på dem. :) 


  

  

  


  


  

  

  

  

Man blir väldigt trött av att vara ute i det blöta....



Av Crissi - 9 september 2010 20:19

Har inte haft någon motivation på ett tag att skriva. Blir lätt så, att saker kommer i perioder. 


Just nu är jag inne i en period då det är riktigt roligt att träna med hundarna. Har börjar med burlekar idag. Med alla tre faktiskt. 

Först testade jag med lilla Pippi. Hon är så rysligt smart, det tog inte lång tid med henne. Hon testade först att backa upp i soffan, och när det inte lönade sig gick hon in i buren. Pippi har mycket lättare för att lägga sig än att sitta, så hon får lägga sig i buren. Så länge hon har alla tassarna innanför så är det okej för mig. Hon tycker det är så roligt med klickerträning! 


Sen tänkte jag testa lite med Jennie. Jennie som inte har varit så glad för buren innan fattade också snabbt vad hon skulle göra. Hon gick in längst in i buren. Stod där och viftade på svansen. Snart fattade hon att hon skulle sitta ner också. Har aldrig sett henne så glad i buren innan. 


Sist ut var Dogge. Han har aldrig varit i burar innan och tyckte först den var ganska äcklig. Han testade allt annat, att ta tassen över huvudet, att backa, och sätta tassen på allt han hittade och lägga huvudet i backen. Jag fick honom att stoppa in huvudet i buren. Men han ville inte gärna gå in. Men sen så lossnade det. Han gick in några gånger, och ända in så långt det gick. 

Snabbt lärde han sig att han kunde gå ut igen för att springa in och få en ny godis. Han började fatta att det var en skojig lek, ögonen glimmade till på honom. Lät honom springa fram och tillbaka några gånger och ha skoj innan han skulle vara kvar ett tag för att få godisen. Till sist lade han sig också i buren. Det tog en stund, men det gick! Och skoj hade vi! :) 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards