lurvtussarna

Direktlänk till inlägg 30 september 2010

Underbara kursare

Av Crissi - 30 september 2010 00:37

Oj oj oj så duktiga "mina" valpar var i fredess! Ja, deras ägare också såklart!

Jag är så imponerad! Lite stolt blir man också.

De fick träna möta hundar och inkallning med störning.

Min sambo kom dit med våra hundar så de fick träna hundmöte med nya hundar. Tänkte att de inte får ut så mycket av att möta varandra längre.

Först när de kallade in så placerade jag min sambo och en av våra hundar på halva planen så deltagarnas hundar skulle springa förbi honom. Sen fick de kalla in, samtidigt som jag kallade in en av mina hundar på motsatt håll, så hundarna möttes på halva vägen.

De gjorde allt med bravur!! Så rysligt bra!


Idag hade jag dem igen. De fick testa på klickerträning och känna på hur man kan lära in saker med hjälp av klickern. Vill att de ska få in det positiva tänket och att kunna bryta ner ett stort moment i små bitar. Även detta klarade de galant! Det är så kul med små valpar som bara suger åt sig allt som små svampar och lär sig SÅ fort! Underbart!

På söndag ses vi igen och då ska vi ut i skogen och spåra. Sen har vi avslutning på nästa onsdag.

Har inte riktigt bestämt mig ännu för vad vi ska göra på avslutningen...


Jag hade inte behövt oroa mig för att bli av med det ena gänget i alla fall.

Idag så tog de själva upp att de ville fortsätta att gå kurs ihop som grupp och med mig som instruktör. Jag blev så glad. :)

En deltagare sa också att när hon parkerar utanför lokalen så blir hennes hunde jätteglad och viftar på svansen. Man blir varm i hjärtat av att höra sånna saker. Snart kanske jag börjar bli mallig. :P

Jag ska i alla fall sätta ihop en aktiveringskurs till dem, för et ville de ha. Så de ska få prova lite olika saker varje gång.


Imorgon tänkte jag ge mina egna hundar lite kvalitetstid. Känner att de fått lite lite den sista tiden. Måste träna lite rallylydnad med Dogge och Jennie imorgon, och med det lilla monstret blir det nog lite vardagslydnad tror jag, och massa lek och bus. :)



 
 
Emelie

Emelie

30 september 2010 18:43

Vad roligt! Du är ju en duktig kursledare så det är inte alls konstigt att de vill fortsätta ;P

http://emelieochpyssel.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crissi - 20 februari 2013 15:34


 Hoppas på turen. Turen att vinna ett presentkort på Halmstad Hundsim. Ni kan också vara med. Klicka på bilden så kommer ni till tävlingen.      ...

Av Crissi - 5 februari 2013 15:54

Igår hade vi avslutning på platsliggningskursen för Hanna.  Kursen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, hade tänkt gå med både Jennie och Pippi. Men då kursen hamnade precis brevid ett IPO-gäng som låter VÄLDIGT mycket så blev det lite för bra...

Av Crissi - 25 januari 2013 22:18

Jag förstår inte riktigt varför en del hela tiden måste välja sida. Väljer man att gilla en sak så tycks det per automatik vara så att man måste ogilla motsatsen eller alternativen.    Så känner jag ibland med en del hundsporter som finns. Som nä...

Av Crissi - 19 januari 2013 01:20

Min hjärna känns helt seg just nu. Lite som att den badar i kolasås. Tyvärr känns den så allt oftare nu för tiden, vet inte om det har varit ovanligt mycket tankar som trängs i den eller om det är den här nya höga åldern som infann sig för ett par da...

Av Crissi - 18 januari 2013 00:29

I tisdags vilade vi, men igår var Pippi bra igen så på kvällen åkte vi på platsliggningskursen. Första passet körde vi hakan i backen när jag lämnar henne. Hon har haft en tendens att lägga den fint i backen när jag står vid henne, men sen lyfta när ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards