lurvtussarna

Alla inlägg den 22 september 2010

Av Crissi - 22 september 2010 23:47

Var iväg och hade valpkurs idag. 

Idag var det som om allt bara föll på plats, de var såå duktiga! Var rysligt stolt över dem. 

Vi tränade hundmöten, inkallningar och följsamhet. Hundmötena var inga problem. Inkallningar fick de först gör en och en, sen två och två. Då fick de kalla in så hundarna möttes på halva vägen, men de sprang fokuserat till sina ägare och struntade i den andra hunden. Någon hund, testade lite vid något tillfälle, men då den andra hunden inte brydde sig så slutade den. Superduktiga var de! Då det var tre stycken som inte kunde komma idag så var vi en liten grupp på fyra stycken. Vi kunde utnyttja platsen maximalt och de fick till sist stå två par på varje sida av planen och kalla in över hela sträckan, allihopa på en gång, och det gick galant! 


Sen fick de gå slalom mellan varandra med lösa hundar. Inga problem det heller! De var så fokuserade och gick jättefint! De har nog aldrig gått så fint innan.

Känns som att alla grundövningar har gjort bra nytta. De är så engagerade hundägare också och de tränar flitigt hemma. De är så roliga att träffa varje vecka. De kommer med bra frågor och är alltid peppade.  


Imorgon ska jag träffa aktiveringsgruppen och ha lite rallylydnad. Ska bli skoj det med! Rallylydnaden ligger ju mig varmt om hjärtat även om den kommit lite i skym undan på sista tiden. Har mest blivit vanlig lydnad. Har vilat Jennie från alla tävlingar under sommaren också, tyckte hon var så dålig runt midsommar. 

Kanske får jag tillbaka lusten att träna rally imorgon igen! :) 


Sen på fredag är det valpkurs igen, med andra gänget. :)


Av Crissi - 22 september 2010 00:23

Andy kläckte just ur sig "Du kan köpa fler aussisar!".

Jag är i chock! Han som absolut inte ville ha en hund till innan vi skaffade Pippi. Jag satt och kollade på aussieboxys kull och sa att de var söta när han sa att jag kunde köpa fler. Jag trodde han skojade, men han menad det och lade till "de är coola, jag gillar dem". 


Det är ett bra betyg för att komma från Andy!! 


Det blir dock inte en till aussie, inte just nu i alla fall! Har varken tid eller råd för en hund till. Är väldigt glad för mina små lurvtussar och de räcker gott och väl just nu! :) 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards