lurvtussarna

Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Funderingar kring utställning.

Av Crissi - 12 september 2010 21:59

Funderade på en sak idag på Sofiero. 
Varför gör de inte utställningarna mer publikvänliga? De har utställning i en underbart vacker slottspark och det är många som kommer och tittar och ändå är det inte bättre.

De små ringarna ligger kant i kant så man kan inte gå runt och titta och där finns knappt någon stans att stå och titta. Och sitta kan man bara glömma! Inte ens vid finalringarna är där plats att sitta.

Det har blivit bättre nu när de har flyttat tälten till vissa områden, men det kan bli bättre. 

I finalringen tänkte jag ändå mest på det. När de sätter ut blommorna där det står 1, 2, 3, 4 och R så sätter de dem spegelvänt för publiken och rättvänt för dommarborden (dommarna som sitter och tittar). Så när de sen ställer upp de vinnande hundarna så får publiken bara se hundarnas (och ägarnas) rumpor.  

Tycker det är lite knasigt... 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crissi - 20 februari 2013 15:34


 Hoppas på turen. Turen att vinna ett presentkort på Halmstad Hundsim. Ni kan också vara med. Klicka på bilden så kommer ni till tävlingen.      ...

Av Crissi - 5 februari 2013 15:54

Igår hade vi avslutning på platsliggningskursen för Hanna.  Kursen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, hade tänkt gå med både Jennie och Pippi. Men då kursen hamnade precis brevid ett IPO-gäng som låter VÄLDIGT mycket så blev det lite för bra...

Av Crissi - 25 januari 2013 22:18

Jag förstår inte riktigt varför en del hela tiden måste välja sida. Väljer man att gilla en sak så tycks det per automatik vara så att man måste ogilla motsatsen eller alternativen.    Så känner jag ibland med en del hundsporter som finns. Som nä...

Av Crissi - 19 januari 2013 01:20

Min hjärna känns helt seg just nu. Lite som att den badar i kolasås. Tyvärr känns den så allt oftare nu för tiden, vet inte om det har varit ovanligt mycket tankar som trängs i den eller om det är den här nya höga åldern som infann sig för ett par da...

Av Crissi - 18 januari 2013 00:29

I tisdags vilade vi, men igår var Pippi bra igen så på kvällen åkte vi på platsliggningskursen. Första passet körde vi hakan i backen när jag lämnar henne. Hon har haft en tendens att lägga den fint i backen när jag står vid henne, men sen lyfta när ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards