lurvtussarna

Direktlänk till inlägg 19 juli 2010

Uppfödarbesök

Av Crissi - 19 juli 2010 16:13

I förförra veckan så var Pippis uppfödare här och hälsade på. 

De var på väg från Norge och ner till Kroatien och passade på att titta in hos oss på vägen. Supertrevligt! 

Känns bra att ha uppfödare som bryr sig så mycket om vart valparna har hamnat och att de har det bra. Vi träffades ute på gamla brukshundklubbens område som ligger nära motorvägen, då blev det inte så lång för dem att köra av. 

Först blev Pippi överraskad när det kom en hel familj på grusvägen så hon skällde ut dem, men sen så kände hon nog igen dem och hälsade glatt på dem. 

Tyvärr hade de inga hundar med sig. 


Pippi ska tydligen vara väldigt lik sin mamma. De tyckte Pippi var fin, lagom hull och blank i pälsen, de tyckte att hon såg ut att ha det bra och de sa även att de inte oroat sig över att Pippi inte skulle ha det bra. Det känns ju alltid kul att höra! :) 


Andy passade på att ta lite bilder. Här står Magne, Mia, Emma, Veronika och jag. 


Magne kelar med Pippi. 


Pippi är gärna med! 


Magne, Mia och Pippi i en hög. Magne och barnen lekte mest med Pippi då jag och Veronika passade på att prata en massa. Vi hann ju inte med att prata så mycket sist då resan när vi skulle hämta Pippi inte blev riktigt som planerat... 

Magne verkar ha en underbar hand med hundar. 


 

Veronika verkar berätta något intressant, undrar vad det kan vara!? 



  

Pippi med Mia och Emma. Pippi hade blivit lite större sen de såg henne sist. 


Det var en rätt varm dag. 


På väg tillbaka... 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crissi - 20 februari 2013 15:34


 Hoppas på turen. Turen att vinna ett presentkort på Halmstad Hundsim. Ni kan också vara med. Klicka på bilden så kommer ni till tävlingen.      ...

Av Crissi - 5 februari 2013 15:54

Igår hade vi avslutning på platsliggningskursen för Hanna.  Kursen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, hade tänkt gå med både Jennie och Pippi. Men då kursen hamnade precis brevid ett IPO-gäng som låter VÄLDIGT mycket så blev det lite för bra...

Av Crissi - 25 januari 2013 22:18

Jag förstår inte riktigt varför en del hela tiden måste välja sida. Väljer man att gilla en sak så tycks det per automatik vara så att man måste ogilla motsatsen eller alternativen.    Så känner jag ibland med en del hundsporter som finns. Som nä...

Av Crissi - 19 januari 2013 01:20

Min hjärna känns helt seg just nu. Lite som att den badar i kolasås. Tyvärr känns den så allt oftare nu för tiden, vet inte om det har varit ovanligt mycket tankar som trängs i den eller om det är den här nya höga åldern som infann sig för ett par da...

Av Crissi - 18 januari 2013 00:29

I tisdags vilade vi, men igår var Pippi bra igen så på kvällen åkte vi på platsliggningskursen. Första passet körde vi hakan i backen när jag lämnar henne. Hon har haft en tendens att lägga den fint i backen när jag står vid henne, men sen lyfta när ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards