lurvtussarna

Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Crissi - 19 juli 2010 16:45

Tänkte bara ta ut och gå en liten sväng med hundarna, hade inte med mig något godis eller någon leksak. Men så var det så skönt att gå och jag kunde inte låta bli att gå lite längre. Sen blev jag sugen på att hitta på något med hundarna. Då får man använda sin fantasi. 

Jag tog Jennies halsband och så fick Jennie och Pippi leta upp det i det höga gräset. 

De var jätteduktiga. Ibland fick båda leta, ibland bara den ena. 
Pippi blir bättre och bättre på att komma tillbaka med saker. Hon vill ju gärna ha saker själv och bara döda dem. Men idag kom hon in med halsbandet och lämnade till mig några gånger i alla fall. Hon fick självklart massa beröm och så lekte vi lite med det.



Av Crissi - 19 juli 2010 16:13

I förförra veckan så var Pippis uppfödare här och hälsade på. 

De var på väg från Norge och ner till Kroatien och passade på att titta in hos oss på vägen. Supertrevligt! 

Känns bra att ha uppfödare som bryr sig så mycket om vart valparna har hamnat och att de har det bra. Vi träffades ute på gamla brukshundklubbens område som ligger nära motorvägen, då blev det inte så lång för dem att köra av. 

Först blev Pippi överraskad när det kom en hel familj på grusvägen så hon skällde ut dem, men sen så kände hon nog igen dem och hälsade glatt på dem. 

Tyvärr hade de inga hundar med sig. 


Pippi ska tydligen vara väldigt lik sin mamma. De tyckte Pippi var fin, lagom hull och blank i pälsen, de tyckte att hon såg ut att ha det bra och de sa även att de inte oroat sig över att Pippi inte skulle ha det bra. Det känns ju alltid kul att höra! :) 


Andy passade på att ta lite bilder. Här står Magne, Mia, Emma, Veronika och jag. 


Magne kelar med Pippi. 


Pippi är gärna med! 


Magne, Mia och Pippi i en hög. Magne och barnen lekte mest med Pippi då jag och Veronika passade på att prata en massa. Vi hann ju inte med att prata så mycket sist då resan när vi skulle hämta Pippi inte blev riktigt som planerat... 

Magne verkar ha en underbar hand med hundar. 


 

Veronika verkar berätta något intressant, undrar vad det kan vara!? 



  

Pippi med Mia och Emma. Pippi hade blivit lite större sen de såg henne sist. 


Det var en rätt varm dag. 


På väg tillbaka... 





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards