lurvtussarna

Alla inlägg under juni 2010

Av Crissi - 28 juni 2010 16:40

I lördess så kom Fanny, Emil och lille Rocco över. 

Rocco tycker att Dogge är stooor och läskig! Dogge är ju ganska så stor, och Rocco väldigt liten. Men han är ändå stor för att vara en chihuahua. 

Rocco står och skäller på Dogge och får honom då att flytta på sig. Dogge brukar ha mycket tålamod med Rocco och gå undan. Men i lördess blev det bara för mycket för Dogge. När han hade gått och lagt sig under bordet och Rocco ändå stod och skällde på honom så hördes ett litet muller under bordet. Förstår honom. 


Pippi och Rocco fick hänga med ut och titta på när vi spelade kubb. De såg ut som en liten hejarklack där de satt uppbundna. Sen när vi gick en liten runda så ville Pippi väääldigt gärna leka med honom. Men en gammal fin herre leker inte med sånna små äckliga unghundar. Han var väldigt duktig på att ignorera henne. :)





Av Crissi - 26 juni 2010 17:40

Har lagt in en massa nya länkar idag. Ni hittar dem till höger och de leder er bl a till Pippi och Jennies släktingar. :) 

Det är kul att det är så många av Pippis släktingar som har bloggar. Alltid roligt att följa alla och se på alla bilder. 


Av Crissi - 26 juni 2010 17:24

Jennie har varit väldigt pigg och glad den sista tiden. Orkat hänga med på riktigt mycket saker. Men när man tycker att det är som bäst så kommer det ofta ett bakslag. 

Igår var Jennie sämre än vad hon varit på länge. Det började nog i förrgår, då tyckte jag att hon var ovanligt stel i bakdelen på kvällen. Hon haltade på sitt ena bakben. På natten så spydde hon. 

Igår så var hon superdålig. Hon ville inte alls vara med. Gick bara undan och lade sig. Hon spydde flera gånger och hade nog väldigt ont. Hon låg under sitt bord hela kvällen och när jag skulle ta fram henne och gå ut med henne så hade jag sån ryslig otur, för precis när jag tagit fram henne och ska sätta på kopplet så smäller det. Begriper inte varför folk ska smälla och skjuta raketer till varenda jäkla högtid... 

Sen ville hon ju absolut inte gå ut! Efter en stund gick vi dock ut ändå. 

Pippi känner nog att hon inte mår bra och de bråkade lite igår. Pippi drog Jennie i pälsen och det uppskattades INTE. 


Idag är Jennie lite piggare. Det känns väldigt bra. Hon är mer med oss och vill gärna komma ut. Hon följer med ut i köket och äter morot också. :) 

Blir så rysligt orolig för min gammeltant som egentligen inte är så gammal, när hon blir sådär hängig och off... 


Av Crissi - 25 juni 2010 01:45


Idag var vi nere i Ramsjö och firade svärfar. Han fyllde 75år, och självklart hade jag gjort ett kort till honom, det går att skåda i min pysselblogg:  http://crissipyssel.bloggplatsen.se/ 


Det var fint väder idag och hundarna fick latja i deras trädgård. Hade köpt med mig en ny pool till dem. De tog sönder sin gamla förra sommaren. Den här var bättre och större. Vi lade dessutom en trasmatta i botten så att de inte skulle riva hål på poolen. Det verkade fungera toppen! :) 


Nu följer en rad bilder. 


  

Dogge ÄLSKAR vatten!! 


  

Tandrengöring.



Och sen en allmän dusch för alla som står för nära. 



 Pippi har hittat något konstigt i poolen... 



-Vad är det här för något? 


-Usch, fy fan, den sprutar vatten i nosen på mig... 


  

-...den ska DÖÖÖÖ!! 








Av Crissi - 25 juni 2010 01:33

Vi var och tittade på ett hus igår. Ett mysigt litet ställe som hade passat hundarna bra. 

Jag gillade det verkligen! Det var inte perfekt, men charmigt. Låg ganska nära stan, men ändå enskilt. 

Tyvärr så tror jag inte att Andy blev riktigt lika förtjust i det som jag blev... 

Jag tror dock att hundarna står på min sida! :) 


Var ute och tränade lite med Dogge och Pippi idag. 

Tränade vidare på brukslydnaden med Pippi och testade mina nya tips. Det är ju helt klart mycket lättare att kasta godisen rätt med höger hand! Konstigt hur dum man kan vara ibland att inte komma på sådana enkla saker själv! Jag är så van vid att ha klickern i den handen... 


Dogge och jag tränade raka sättanden, lägganden och backanden. 

Han var väldigt duktig. Han älskar ju att träna! Kan ibland vara lite svårt att hålla honom lagom, men jag tyckte vi hade ett bra pass. Han blir helt klart bättre och bättre med att hålla sig rakt! 




Av Crissi - 25 juni 2010 01:18

I tisdags fick jag och Pippi en privatlektion med TVÅ instruktörer. Det kallar jag LYX! 


Jag har gått bredvid i en brukslydnadskurs för de som tävlar i lägre klass eller uppåt, för att lära mig mer om brukslydnaden. Har haft väldigt dålig koll då jag aldrig tränat bruks innan. Men det vill jag göra med Pippi! 

Så när kursen sen var slut och jag deltagit på alla utom ett tillfälle (då jag hade förhinder) så fick jag en egen lektion med Pippi. Det var en trevlig överraskning. 


Vi hann gå igenom riktigt många moment och jag fick jättemånga bra tips på hur vi ska gå vidare. 

Jag måste börja plocka bort mina hjälper och sluta valpdutta med henne. Hon är många gånger duktigare än vad jag tror. Hon skötte sig riktigt bra i tisdess måste jag säga. Hon höll ihop rätt bra och var fokuserad. Hon hade väldigt skoj också, hon gillar att träna. :) 

Vi har helt klart lagt för lite tid på fotgåendet, det ska vi ta tag i! 


Tack snälla Fia och Tina för hjälpen! 

Ni är grymt duktiga och snälla! :) 


  



Av Crissi - 25 juni 2010 01:05


På söndagen så bar det iväg igen. Denna gången ut i skogen med Jennie och Inger. Inger har också beardisar. Det är något speciellt med beardisar, de är lite rasister. De blir lite extra glada när de får träffa andra beardisar. Vi träffade föresten en beardis i Falkenberg också, det tillhör inte vanligheterna. 

Ingers ena tik har fått en STOR kull med 10 bedårande valpar!! Spana in dessa:http://www.vallklanen.se

Sally som är mamma till valparna är en rysligt trevlig beardis! Har passat Sally och wilma (som hennes andra tik heter) i nästan två veckor för ett tag sedan, och jag gillar dem verkligen. 

Med sig ut i sokgen var förutom Inger, Wilma. Sally var ju hemma med sina små. Wilma och Jennie skulle få göra anlagsklass i viltspår. 

Har tänkt länge att jag skulle vilja göra det med Jennie, men det har inte blivit av. 

Det var väldigt skoj! 

Jag var rätt nervös innan vi skulle gå ut, hade inte en aning om hur det skulle gå. Men jag hade inte behövt oroa mig. 

Jennie var såå taggad! Hon kände lukten av blodet långt innan vi hade kommit fram. När jag hade satt på henne selen och linan så var det ingen tvekan, hon gav sig ut på spåret klockrent! 

Spårade bra första sträckan, när vi kom fram till första vinkeln svängde hon höger. Jag tyckte hon flackade mycket och såg lite vilsen ut så jag tog tillbaka henne. Men hon gick ut åt höger igen och då fick hon väl göra det. Självklart var det rätt. 

Sen spårade hon jättefint i nästan hela linan. Genom bäckar och över värsta våtmarken, hon var så duktig. De andra vinklarna tog hon klockrent! 

Hon blev med god marginal godkänd. Hon är lite snabb, men hon spårar fint! 

Matte blev rysligt stolt över sin pälsboll. 


  




Av Crissi - 25 juni 2010 00:32

Oj oj oj! Det var en bra helg för oss förra helgen. 

På lördagen var vi i Falkenberg och tävlande rallylydnad. 

Andy gjorde sin debut med Dogge. Dogge gick jättefint. Han var lagom taggad och hade jätteskoj! Gick och viftade på svansen hela tiden. Han fick sneda sättanden på "backa tre steg"-övningen, men annars satte han sig ganska rakt. :) Tyvärr så gick dock Andy fel på de sista övningarna och de blev diskade. Slarvigt och synd. 


Sen var det vår tur, min och Jennies. Det var en rysligt svår bana! Maxat med skyltar, lång var den, med dubbel slalom och idioten, övningar Jennie inte är så jätteförtjust i. De har nog blivit bättre, men det är inte våra favoriter. Sitt, stå, gå runt fanns också med, och så självklart åttans frestelse. Gahh... som vi hatar åttan! Eller rättare sagt, jag hatar åttan! Jennie tycker det är väldigt fint att någon snäll människa har lagt köttbullar, som är hennes favorit mitt på banan! Hon tar gärna en paus i arbetet och äter lite. 


När vi sen gått förbi köttbullarna har Jennie svårt att släppa tanken på dem och vill gärna gå tillbaka och äta upp dem. Jag fick kämpa lite med henne, men vi kom vidare. Vi hamnade på tredje plats och blev uppflyttade till avancerad klass! :) 

Det är tur att vi gillar alla de andra momenten! Pivåerna är nog Jennies paradnummer skulle jag tro. 


Vi köpte lite lotter också. Och nog tusan har jag lyckts dra högsta vinsten! 

Så vi fick en massa fina priser med oss hem! Andy fick en frisbee som tröstpris, jag fick en bronsmedaj, sen fick jag välja ett pris och fick då ett fint blått set med koppel och halsband, sen fick jag en keps från Arrak outdoor för att jag blev uppfluttad och så vann jag en träningsväst på lotteriet också från Arrak. 

Det var inte illa! Alltid lika kul med fina priser. :) 


  

Bilden är på Jennie när vi vann i Helsingborg den 16 maj 2010. 

Jag tog tyvärr inga bilder i Falkenberg.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<<
Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards