lurvtussarna

Alla inlägg den 30 juni 2010

Av Crissi - 30 juni 2010 11:28

Måste gå och städa innan pappa kommer!

Det är konstigt, men vissa dagar är Pippi lite mindre söt än andra dagar.... 


  


Av Crissi - 30 juni 2010 11:05

Idag är det full rulle. Tar just nu en liten o'boypaus. 

Idag jobbar Fanny lång dag och vi hjälper till att gå ut med Rocco. I vanliga fall när jag går ut med honom så brukar jag lämna mina lurvtussar hemma och gå bort själv för att ta ut honom. Men idag var det så mycket som skulle göras så idag fick Jennie hänga med så hon fick sin rastning samtidigt. Jag var lite orolig för hur det skulle gå, Rocco han brukar vara så försiktig och osäker när man hämtar honom. Man brukar bli väldigt utskälld och sen tycker han det är lite jobbigt när man ska ta på honom halsbandet. 

Men att ta med Jennie var nog det bästa jag har gjort! Han var nästan helt tyst när vi kom. Sen gick han så fint hela rundan bredvid henne. Han gillar verkligen den skäggiga damen! Jennie som brukar hata när andra hundar luktar henne i rumpan har väldigt stort tålamod med honom. Hon låter honom beundra henne. De är ett ganska gulligt par. :) 


  

Lille Rocco i skogen 2009. 




Av Crissi - 30 juni 2010 01:28

Varit iväg på valpkursen med Pippi idag. 

Denna gången tränade vi stadga. Jag och Pippi valde sitta kvar, då jag tidigare tränat mycket ligga kvar och mycket liggande saker överlag. Har sett att hon nu gärna lägger sig lite i tid och otid. Men idag så lade hon sig knappt alls. Hon var jätteduktig. Hon satt kvar fast jag viftade med hennes leksak. 


Sen fick vi som alltid väldig bra och behövlig passivitetsträning när vi sitter i gruppen och pratar. Det var underbart väder idag! I skuggan var det lagom varmt för hundarna.


Vi var nere vid museet vid parken och ån. Så vi fick lite störningar på köpet. Kanske lite mer än vad vi hade tänkt oss. För när vi sitter och snackar så kommer det ett par med en boll och börjar spela fotboll precis på den gräsmattan där vi tänkte vara. en gång kom bollen dessutom farandes mitt in i vår grupp. Trodde Pippi skulle bli galen, men det gick över förväntan bra! :) 

Sen är hon ju lite rabiat ibland när hon ska gå i kopplet, hon får rysligt bråttom och måste kasta sig fram för att inte missa något skoj... 


Nu har vi sommarupphåll i kursen. Känns lite trist. Jag vill träna mer! Nu! 


Av Crissi - 30 juni 2010 01:14

Inger har lagt upp nya valpbilder. Ni måste ju bara gå in och titta! De är så sjukt söta! Man vill ju bara stoppa ner näsan bland dem och snusa... 

http://www.blogtown.se/blog.php?id=vallklanen


Kan knappt fatta att Jennie varit så liten. Denna bilden är från hennes första sommar. 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<<
Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards