lurvtussarna

Alla inlägg den 28 juni 2010

Av Crissi - 28 juni 2010 20:13

Idag var vi nere vid havet igen. Idag var det Jennie och Dogge som fick följa med.


Idag var där ännu mindre folk. Det är så långgrunt så om man går ut en bit i vattnet så är det fortfarande grunt, och helt ensligt. Det är skönt när det är gott om plats och hundarna kan springa runt och busa utan att de stör någon.


Passade på att schamponera Jennie när jag duschade av henne när vi kom hem. Nu ligger hon deckad i sin säng, sover och torkar. Nu luktar hon gott i pälsen. Mmm... Funderar på att gå bort och köra in näsan i hennes päls, men hon sover så sött.


Tog inte med mig min kamera idag, så det får bli en bild från igår på Dogge när han dyker. Ett riktigt badmonster!!


  

Av Crissi - 28 juni 2010 19:47

Igår var vi nere vid havet, på hundstranden och badade med Pippi och Dogge.

Det var underbart väder, inte ett moln på himmlen.

Hundarna älskar att bada! De blir helt tokiga! Vi var nere i vattnet länge, det var aldeless ljummet.


När vi kom hem gick jag en lång runda med bara Jennie. Hon blir så glad när hon får lite egen tid och det bara är hon och jag.


Här följer en rad med bilder från standbesöket.

Jag ville inte ta med mig den stora systemkameran ut i vattnet, så med fick den lilla kompaktkameran följa istället. Det var rysligt länge sedan jag använde den och det tog en stund innan jag hittade knapparna, men det blev en del bilder ändå. :)



 

Pippi är inte rädd för vatten i alla fall, kastar sig i!


Hon hoppar som en liten gasell.


Full fart!


Inte ett moln på himmeln....



För en gångs skull är det Dogge som är snabbast. :)


Sitter fint i vattnet.


Dogge skakar sig.


Pippi ser ut att ha hittat något intressant...


Dyker...


Pippi kan ha många olika uttryck, här ser hon väldigt glad ut...


Här ser hon lite galen ut...


Här ser hon rysligt ynklig ut, nästan som hon hade fått stryk...


Här ser man knappt att det är Pippi... :)





Det blev en del bilder! :)


                                         

Av Crissi - 28 juni 2010 16:40

I lördess så kom Fanny, Emil och lille Rocco över. 

Rocco tycker att Dogge är stooor och läskig! Dogge är ju ganska så stor, och Rocco väldigt liten. Men han är ändå stor för att vara en chihuahua. 

Rocco står och skäller på Dogge och får honom då att flytta på sig. Dogge brukar ha mycket tålamod med Rocco och gå undan. Men i lördess blev det bara för mycket för Dogge. När han hade gått och lagt sig under bordet och Rocco ändå stod och skällde på honom så hördes ett litet muller under bordet. Förstår honom. 


Pippi och Rocco fick hänga med ut och titta på när vi spelade kubb. De såg ut som en liten hejarklack där de satt uppbundna. Sen när vi gick en liten runda så ville Pippi väääldigt gärna leka med honom. Men en gammal fin herre leker inte med sånna små äckliga unghundar. Han var väldigt duktig på att ignorera henne. :)





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<<
Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards